pondelok, 9. novembra 2015

recept pre milovníkov arašidového masla ♥




Vždy som sa čudovala na tom, ako sa môžu stať ľudia ´závislými´ na arašidovom masle. Mňa to nikdy nelákalo a keď sme ho raz pred pár rokmi kúpili domov, tak skončilo nakoniec v koši. Nikomu doma nechutilo a odvtedy sme ho už viackrát ani neskúšali. Celé sa to však úplne zmenilo počas môjho pobytu v USA, keď som videla arašidové maslo snáď všade a jedli ho takmer všetci a postupne som mu prišla na chuť aj ja. No a ako ho mám najradšej? Najradšej ho vyjedám len tak samotné lyžičkou priamo z fľašky, ale takisto nepohrdnem ani banánom natretým arašidovým maslom, čo je fakt vynikajúce ♥ Keď som zbadala, že v Lidl sa chystá Americký týždeň, tak to bolo jasné. Hneď v pondelok som sa tam vybrala (veď arašidové maslá odtiaľ miznú rýchlosťou blesku) a kúpila si rovno tri. Crunchy je môj favorit a tie kúsky arašidov zbožňujem, takže všetky tri boli práve tohto druhu. Nalepšie na arašidovom masle je, že existuje strašne veľa spôsobov ako ho využiť čo sa týka prípravy jedál. Perfektne chutí k ovociu, zamiešať do overnight oats, poliať si ním ovsenú kašu, zamiešať do smoothies alebo dokonca aj k mäsu a akým spôsobom, to si môžete pozrieť nižšie v recepte, ktorý som si pre Vás na dnes 
pripravila :) Pôjde o netradičnú omáčku na mäso, ktorá ma naviac zaujala tým, že ide o kombináciu sladko-slaného, čo mám ja veľmi rada :)




Na prípravu mäsa potrebujete:
kuracie mäso (ja som použila Kura kráľovské)
1PL kečupu
1PL horčice
soľ, čierne korenie

Na arašidovú omáčku potrebujete:
3PL arašidového masla (najlepšie ak použijete Crunchy, napr. z Lidl)
1PL medu
1PL sójovej omáčky Tamari (ak nemáte, použite kludne klasickú)
soľ, korenie
vodu


Postup:
Najskôr si pripravíte mäsko a to takým spôsobom, že si zmiešate v miske kečup, horčicu a pridáte soľ a korenie podľa chuti. Zmiešate a vytvoríte tak marinádu, do ktorej zamiešate kuracie mäso. Keď je mäsko obalené v marináde, tak ho opekáte na panvici na kokosovom oleji pokiaľ nebude mäsko hotové. Potom ho premiestnite do misky a pustíte sa do prípravy arašidovej omáčky. Do malého pohára (cca. 150ml) si dáte arašidové maslo s medom, čo si zohrejete v mikrovlnnej rúre tak, aby arašidové maslo dosiahlo trošku tekutejšiu konzistenciu. Potom pridáte tamari sójovú omáčku, soľ a štipku čierneho korenia a naplníte pohár vodou po takmer povrch. Celú zmes poriadne premiešate, aby vznikla marináda, celé to nalejete na mäsko a poriadne zamiešate. Na panvici si rozpustíte 1čl kokosového oleja a vylejete na panvicu mäsko v arašidovej omáčke a opekáte. Nemusíte dlho, stačí tak 3 minúty a občas to 
premiešate. Hotovo! :) 


Ku kuraciemu mäsu sa dokonale hodila a bola to príjemná zmena oproti klasike. Najlepšou prílohou, ktorú môžete k tomuto jedlu zvoliť je určite ryža basmati. S ňou to chutilo skutočne vynikajúco, dokonca si viem predstaviť tú omáčku podávať len tak na ryži a potom to poriadne premiešať. Ak sa 
rozhodnete recept vyskúšať, určite mi dajte vedieť ako a či Vám to chutilo :) Toto je na dnes všetko, majte sa krásne! ♥

2 komentáre: