utorok, 15. decembra 2015



Ako to už s príchodom Vianoc býva, vo väčšine miest a obcí sa konajú vianočné trhy. Nebolo tomu inak ani u nás a tak som sa počas minulého víkendu zúčastnila na našich dedinských vianočných trhoch v roli predajcu :) Rozmyslela som si to úplne na poslednú chvíľu, lebo som o ničom takom neuvažovala a vlastne s tým nápadom prišla mamina. Mne sa myšlienka veľmi zapáčila a tak som sa rozhodla, že teda pôjdem a zároveň budem mať aspoň možnosť ukázať ľuďom, že aj počas Vianoc sa dajú pripraviť zdravé a (dooosť) sladké dezerty a torty. Veľa som od toho však neočakávala, lebo predsalen je tu viac starších obyvateľov a tak som nevedela akú to bude mať odozvu. Na trhoch mi robila spoločnosť sestra, takže spolu sme to nejako zvládli a až na fakt, že 
sme skoro odmrzli (nie, vykurovanie stanov tu fakt nehrozí) tak sme si to celkom užili :) 


Čo sa týka soboty, tá bola super. Bol to vlastne prvý deň trhov a bolo viacero predajcov a stánkov s občerstvením, takže milovníci vareného vína a vianočného punču si prišli na svoje (to je napríklad dôvod, prečo skutočne neznášam byť vodičom, pretože ja som medzi nimi bohužiaľ nebola). Okrem nás tam bol stánok so štrúdľami, ale s niečím takýmto sme boli v podstate jediné. S akými reakciami sme sa stretli? Tak samozrejme, bolo veľa ľudí (najmä teda tých starších), ktorým nápis RAW nič nehovoril. Hneď sme skonštatovali, že na nedeľu to teda rozpíšeme a nápisy upravíme. Veľmi ma potešili však pozitívne reakcie, najmä na raw torty, ktoré sa minuli strašne rýchlo. V sobotu sme ich predávali 1 kus za 1,50€ (čo je podľa mňa veľmi pod cenu, nakoľko suroviny sú drahšie), pretože som vedela, že ak by som ich predávala napríklad za 2€ alebo viac, zrejme by ich ľudia nekupovali. Veľkú radosť som mala z reakcie jednej slečny, ktorá prišli s tým, že nesmie lepok ani laktózu a že je strašne rada, že sme mysleli aj na ľudí ako je ona. Padlo to veľmi dobre a ešte 
viac ma potešila, keď sa o hodinku na to vrátila s tým, že si prosí aj z druhej torty, lebo že tá prvá bola vynikajúca :) 


Keď sme videli úspech raw toriet, tak sme si povedali, že v nedeľu ich skúsime predávať za 2€. Po dvoch hodinách sme si to však rozmysleli a cenu sme znížili, nakoľko nechodilo na trhy veľa ľudí a celkovo bola tá nedeľa strašne slabá. Už aj predajcov prišlo len zopár a o tom, že vianočný punč, na ktorý som sa veľmi tešila nemali, tak o tom už ani nehovorím (konečne sme sa so sestrou dohodli, že šoférovať bude ona a oni urobia toto! tak nakoniec zostalo len to varené víno). V nedeľu sme si toho jedla odniesli domov viacej a vlastne v ten deň sme tam šli úplne zbytočne (a ja trubka som sa s tortami trápila do 
jednej v noci).


Aké dobroty som vlastne pripravila? Bolo to rôzne v sobotu aj v nedeľu. V sobotu mala veľký úspech Bounty raw torta, ktorú môžete vidieť vyššie. Tá sa predala rýchlosťou blesku a tak som sa rozhodla, že ju urobím aj na nedeľu. Chcela som pripraviť aj niečo menšie, nielen torty a tak som urobila guľky, ktoré máme doma veľmi radi a nesmú chýbať na žiadnej oslave, či počas sviatkov. V sobotu sme predávali bezlepkové guľky, pri ktorých som použila bezlepkové ovsené vločky a boli čistou improvizáciou, takže ak by ste sa ma teraz opýtali na recept, tak fakt netuším :D Guľky kupovali väčšinou
mamičky svojim deťom, ale takisto aj dospelý samozrejme :) 

Pre viac fotiek kliknite na Continue :)



Neurobila som len raw torty, ale aj niečo odlišné. Konkrétne tuto môžete vidieť Tortu á la Brownies, ktorá sa vydarila úplne úžasne a túto určite urobím na náš vianočný stôl, pretože je to jedna z mojich najobľúbenejších :) Tipnete si z čoho bol základ? Všetci veľmi dobre vieme, že existuje mnoho mnoho variant ako urobiť zdravé brownies. Konkrétne tuto som si vybrala moju naobľúbenejšiu, kde základ tvorili fazuľky. Kupovali si ju síce pomenej (lebo raw 
torty vyzerali asi o niečo lákavejšie), ale bola vynikajúca a ľuďom, ktorí ju ochutnali veľmi chutila. Z čoho torta je som im samozrejme neprezradila :) 


Torta, ktorá sa na pohľad páčila najviac mne bola táto Čoko raw torta (extra čokoládová).
Vyzerala fakt úžasne a tak aj veru chutila. Okrem ďatlí, orieškov a kakaa v nej nič iné nenájdete :) 


V nedeľu som zvolila trošku odlišné maškrty a to sa týkalo aj guliek :) V tomto prípade išlo o rafaello guľky, ktorých základ tvorilo pšeno, ovsené vločky, kokos a kokosové mlieko. Mali veľký úspech a míňali sa jedna za druhou. Ak si spomeniete na raw tortu, ktorú som robila sestre k narodeninám, tá bola na štýl snickers. Každému tedy veľmi chutila a pravdupovediac, a mne chutila najviac práve tá zo všetkých, ktoré som zatiaľ robila. Pomyslela som si, že by 
bolo fajn urobiť ju na menší plech a tak by som mala okrem guliek aj niečo iné. Tak som napokon predávala raw snickers vo forme kociek :)


Pozrieť nás prišla aj kamarátka Kika, ktorá ochutnala z produktov ako v sobotu, aj v nedeľu a všetko vychválila :) 
Na tejto fotke si pochutnáva na ovocnej raw torte, pretože som chcela urobiť niečo odlišné a tak z nej nakoniec vzišlo to, čo môžete vidieť na fotke :) 


My sme si víkend maximálne užili a celkovo sa mi to predávanie veľmi páčilo :) Bolo dobré počuť pozitívne ohlasy na to, čo som urobila a na čom som si teda dala aj patrične záležať. Dokonca sa našli medzi nimi aj takí, ktorí si pýtali moju vizitku (ktorú samozrejme nemám :D), lebo si mysleli, že to robím doma na objednávky. Určite by sa mi páčilo predávať takéto produkty aj na nejakých väčších trhoch, v nejakom meste, kde si myslím, že to ľudia ocenia asi viacej. Uvidíme, možno budúci rok, ale to je každopádne ešte veľmi ďaleko. Najčastejšia otázka, s ktorou som sa stretla bola, či som si zarobila. Odpoveď je veľmi jednoznačná, NIE, nezarobila :D Suroviny ma vyšli omnoho viacej, ale ja som tam nešla s tým účelom si zarobiť, to mi v momente nadšenia, keď mamina prišla s nápadom, ani nenapadlo. Ja robím tieto veci veľmi rada a myslím si, že to, čo som chcela dosiahnuť som aj dosiahla. Ľudia 
predsa videli, že maškrtiť sa dá aj zdravo :) Snáď sa Vám dnešný príspevok páčil a ozvem sa určite čoskoro :) Majte sa krásne!

FACEBOOK /  INSTAGRAM 

8 komentárov:

  1. Mělas to všechno moc krásné. A určitě i dobré :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. všetky torty vyzerajú veľmi krásne a chutne :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. vypadá to krásně. Ochutnala bych všechno. Zdravých sladkostí člověk moc nepotká

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Kdyby tohle bylo u nás na trzích, tak bych k Vám chodila pořád^^ Všechno vypadá moooc dobře! :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. To muselo bát skvělé :) ! Kdyby jsi byla v městě poblíž mě ,hned bych si příšla koupit :D ,vypadají skvěle :) !

    runeatandtravel.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Chválim za krásny nápad! :) Seriózne, ľudí, ktorí nemôžu papať určité suroviny, je čoraz viac a v tomto predvianočnom období vianočných trhov takéto stánočky radi ocenia. :) Určite boli torty krásne, ale priznám sa, že tvoju pečiacu snahu brutálne obdivujem, mne by sa toľko tortičiek nechcelo cez noc piecť. Ale krásne sa ti podarili. :)

    PS: So sestrou ste také milé líčkaté! :) :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :)) no oni sa nepečú, takže ich len bolo treba urobiť a potom len šupnúť do chladničky. Ono by to ani netrvalo dlho, keby toho nebolo toľko, ale zas nechcela som tam ísť s jedným alebo dvoma druhmi :) A hej hej to sme :D:D:D tie líčka máme ako veverička čo má vaky :D zdedili sme po ockovi no :D

      Odstrániť
    2. Ale práveže mne sa to veľmi páči, lebo aj ja so sestrou sme také licane :D Tak niekto má jamky v lícach, iní zlaté líčka. :))

      Odstrániť