streda 23. decembra 2015

recept ♥


Krásny deň prajem! Ako sa máte? Oddychujete už pri pozeraní vianočných filmov? Vypekáte ešte alebo už máte všetko napečené? :) U nás piecť teoreticky začneme len dnes, ak nerátam klasické linecké pečivo alebo medovníčky, ktoré máme už pár dní hotové. Mamine budem v kuchyni pomáhať ako vždy, pretože pečenie a varenie mám veľmi rada a tak sa na to celkom teším :). Ešte podvečer máme v pláne zbehnúť so sestrou nakúpiť nejaké potraviny a hlavne veľa orieškov a ovocia, pretože toto k Vianociam neodmysliteľne patrí :) Nechystáme sa však robiť žiadne zdravé verzie zákuskov a koláčikov a kadečoho, pretože Vianoce sú raz za rok a myslím si, že ak sa niekto stravuje počas celého roka vyvážene, tak nie je žiadny dôvod prečo si nedopriať niečo tradičné ra za rok, pokiaľ sa to nebude konzumovať na kilá, však? :) Využite sviatky, oddýchnite si pri dobrom jedle, nebuďte v strese a neriešte každý kus sladkého, pretože po Vianociach aj tak nasadíte váš tradičný režim, čo sa týka stravy a pohybu a všetko bude opäť ako vždy. Pamätajte na to, že z jedného zdravého jedla človek neschudne, tak isto ako z jedného prehrešku človek nepriberie ;) Ja som vždy na Vianoce jedla to, čo mamina napiekla, pretože som vedela, že aj keď si urobím zdravé alternatívy, v konečnom dôsledku neodolám ani tým jej. Tento rok to bude však o niečo zložitejšie, nakoľko mi pred niekoľkými dňami zistili aj alergiu na bielkovinu kravského mlieka, čiže musím vylúčiť všetky mliečne produkty a výber toho čo môžem nie je práve najväčší. Najmä pre mňa ako veľkého milovníka syrov a jogurtov to nebola práve najlepšia správa. Snáď niečo dobré vymyslíme a upečieme aj pre mňa :) Na čo sa však veľmi teším je zajtrajšie ráno, pretože každoročne na Štedrý deň sú našimi typickými raňajkami buď zavináče, treska alebo niečo ´pôstne´. Veľmi sa mi však zapáčil Christmas pudding od Elly a tak som si povedala, že by bolo fajn vyskúšať tento rok niečo nové a zároveň tak vytvoriť tradíciu a pozmeniť tak už to, čo máme zaužívané. Hádam sa mi podarí tento nápad zrealizovať a budeme mať konečne niečo odlišné ako to, na čo sme zvyknutý :). 
Aké sú Vaše tradičné raňajky na Štedrý deň? :) 



Dneska ráno som si urobila úplne niečo nové, čo som zatiaľ ešte neskúšala a musím povedať, že mi to strašne zachutilo a rozhodne si to budem pripravovať častejšie (len aby to nebolo stále :D). Ide o RAW raňajkovú kašu, ktorú si pripravíte za pár minút a vytvoríte tak vynikajúce a sýte raňajky plné ovocia. Práve včera som si kúpila pohánku práve kvôli tomu, že som sa chystala na tieto raňajky a zostala som strašne milo prekvapená, že som vôbec necítila tú ´pachuť´ alebo vôňu ako keď si ju klasicky varím. Prvýkrát som si urobila aj domáce kokosové mlieko, na čo som sa tiež chystala už dlhšie :) Bežne si kupujem kokosové alebo kokosovo-mandľové mlieko od Alpra, ktoré mám fakt veľmi rada a vypijem ho vždy v priebehu niekoľkých dní. Našla som však návod ako si doma pripraviť rastlinné mlieko a tak som to chcela vyskúšať a aj toto bolo nakoniec súčasťou dnešných raňajok. Ako som si pripravila 
dnešnú pohánkovú kašu sa dozviete z receptu nižšie :)


60gr celej lúpanej pohánky (ja som použila túto)
2čl chia semienok
250ml domáceho kokosového mlieka
1 hurmikaki
100gr čučoriedok
50gr malín (alebo iného lesného ovocia)
na dosladenie: med/agáve sirup/ďatlový sirup 
na ozdobu: RAW kokosové chipsy, goji, čučoriedky
Večer si namočíte do vody pohánku, ktorá do rána zmäkne. Podobne urobíte aj s chia semienkami, ktoré si nasypete do kokosového mlieka, aby do rána nabobtnali. Ráno si do mixéra nalejete mlieko s chia semienkami, pohánku (nie všetku, trošku nechajte aj na ozdobu ak by ste chceli), hurmikaki nakrájané na kocky, čučoriedky aj maliny a dosladíte podľa vašej chuti buď medom, agáve sirupom alebo ďatlovím sirupom. Následne všetko spolu rozmixujete a nalejete do misky. Vrch si ozdobíte podľa toho, čo máte radi :) Ja som použila raw kokosové chipsy, trošku pohánky, ktorú som si odložila a posypala som si to s goji a čučoriedkami. Hotovo! Už zostáva si len vychutnať zdravé a výdatné raňajky :)


Na záver už len pridám výrok z rozprávky o Grinchovi, ktorý dokonalo vystihuje to, o čom Vianoce skutočne sú. Nie je to o tom, aby sme si našli pod stromčekom veľa oblečenia alebo najnovšie typy mobilných telefónov. Sú to veci, ktoré nám síce urobia radosť, ale len na chvíľku, pretože sú nové. Tie najdôležitejšie veci, ktoré za to skutočne stoja sa nedajú vyčísliť a ani kúpiť niekde v obchode. Práve preto, všetci tí, ktorí máte možnosť stráviť Štedrý deň so svojimi rodičmi, veľmi si to vážte :). Je to ten najkrajší darček, aký môžete dostať a hoci je to pre mnohých úplne normálne a prirodzené, bohužiaľ nie 
všetci majú tú možnosť, nech už je to z akéhokoľvek dôvodu. 


Tak na dneska je to už odo mňa všetko a určite sa čoskoro ozvem zas :) 
Majte krásny deň, oddychujte, pozerajte vianočné filmy, vyzdobujte a všetko robte s úsmevom na tvári! 
S pozdravom, L.

1 komentár:

  1. vyzerá lákavo na prvý pohľad. Pohánku veru mám akurát doma, možno skúsim.

    OdpovedaťOdstrániť