štvrtok, 10. decembra 2015

recept: slaný koláč plnený kuracím mäsom


Ahojte! Dnešným receptom poteším najmä tých, ktorí si z času na čas radi pochutnajú aj na niečom, čo práve nezaraďujeme tak celkom do "clean-eating" jedál. Na Facebooku som objavila úžasnú stránku s názvom Tasty, kde pridávajú stále veľmi zaujímavé videá jedál a vždy vyzerajú lahodne. Už neraz som si povedala, že to... to... a to tiež určite musím uvariť a teraz som sa k tomu aj konečne dostala. Vlastne pôvodný plán bol celkom iný. Popri sledovaní noviniek na bloggeri som si otvorila blog Kitchen and the City a keď som uvidela nový príspevok s jablkovou štrúdľou, tak som si hneď išla vymiesiť cesto. Napokon sa to akosi zvrtlo a keďže máme doma sladkého až až, tak som si povedala, že upečiem niečo netradičné. Cesto bolo už hotové práve podľa spomínaného receptu, ale keďže v jeho základe nie je pridaný cukor, tak vôbec nevadilo, že som sa napokon rozhodla urobiť slaný koláč. Vtedy som si spomenula na stránku Tasty a video, ktoré som videla. Nechala som sa inšpirovať tvarom koláču, ingrediencie som už zvolila podľa vlastného uváženia a
najmä podľa toho, čo som mala urovna k dispozícii doma. Opäť raz zohrala hlavnú rolu fantázia a výsledok bol napriek tomu vynikajúci :)



V tomto recepte si máte možnosť pripraviť jednoduchý a rýchly koláč a všetko čo naň potrebujete nájdete určite stále doma. 
Práve takéto recepty mám ja osobne najradšej, pri ktorých nepotrebujem špeciálne ingrediencie a nemusím kvôli tomu utekať do obchodu. 


Na cesto budete potrebovať:
350gr hladkej múky (určite môžete použiť aj špaldovú múku)
200gr tvrdého masla
2 žĺtka
125ml vody

Na plnku budete potrebovať:
1 veľké kuracie prsia (ja som použila Kura kráľovské)
tavený syr 
tvrdý syr 45%
kečup
soľ a zmes korenia


Postup na prípravu:
Tvrdé maslo si nastrúhate do misky a pridáte ostatné ingrediencie, ktoré tvoria cesto. Všetko spolu poriadne premiešate a odložíte do chladničky aspoň na tých 30 minút. Medzitým si pokrájate kuracie mäso na malé časti, osolíte, okoreníte a dáte variť. Keď bude mäso hotové, premiestnite ho do misky a pridáte 1 veľkú kocku taveného syra. Premiešate a následne primiešate a kečup (podľa chuti, množstvo som dávala odhadom). Cesto vyberiete z chladničky, rozvaľkáte tak, aby nebolo príliš hrubé a vykrajujete pomocou nožíka dlhé trojuholníky. Tieto trojuholníky potom uložíte vedľa seba do tvaru kruhu a na ich okraje nasypete tvrdý 45% syr, ktorý ste si predtým nastrúhali. Na tento syr následne ukladáte kuraciu zmes a keď je to hotové, tak už len spojíte špičku "trojuholníka" a opačnou stranou. Koláč položíte na plech vystlaný papierom na pečenie a pečete v rúre po dobu cca. 15-20 minút pri teplote 175°C.
Nezabudnite si to však sledovať. 


Ak by ste náhodou spôsobu toho zavinovania koláča nepochopili (čomu by som úplne chápala, lebo ja a vysvetľovanie to nejde dokopy), 
tak sa na to môžete kuknúť na stránke Tasty a hľadať na nástenke video s názvom Cheesy Buffalo Chicken Ring.
Keď koláč vychladne, môžete ho nakrájať na malé kúsky a vychutnať, či už s kečupom alebo jogurtovým dressingom (jogurt, soľ, korenie, cesnak). 


Snáď sa Vám dnešný recept páčil a v zálohe mám prichystané aj ďalšie, takže Vám čoskoro prinesiem niečo nové :) Momentálne mám obrovskú dilemu čo upiecť a pripraviť na Vianočné trhy, ktoré sa konajú cez víkend a tak bežím späť do kuchyne (hoci učenie mám tiež až až s prichádzajúcimi zápočtami). Držte palce nech niečo poriadne a dobré vymyslím a potom už len dúfať, že to bude mať cez víkend úspech :) Vám prajem príjemný zvyšok večera a majte 
sa krásne!

1 komentár: