piatok 29. januára 2016

novinky aj (ne)novinky do kuchyne X.

Ahojte! Konečne som dokončila príspevok, ktorý tu už nebol dávnejšie a tak som si pre Vás na dnes pripravila ďalší článok o tom, čo nové pribudlo do mojej kuchyne a čo nové som ochutnala. Veľmi sa teším, že sa Vám tieto typy príspevkov páčia, o čom svedčí počet zhliadnutí a tak sa budem snažiť aj do budúcna vyskúšať nejaké novinky, aby som sa potom o moje postrehy s Vami mohla podeliť :) Snáď sa Vám príspevok bude páčiť a budem rada ak sa 
podelíte o Vaše skúsenosti s produktami, ak ste ich vyskúšali, tak či máte na ne podobný názor alebo rozdielny než ja :)


Začnem teda s niečím, z čoho som veľmi nadšená a tým sú tieto nové rastlinné jogurty od Alpra. Videla som ich už u viacerých a to najmä na Instagrame. Samozrejme mňa ako človeka, ktorý má jogurty veľmi rád to zaujalo a o to viac teraz, keď nemôžem kravské mlieko. V obchodoch ich môžete nájsť vo veľkých baleniach, ale taktiež v 1 balení, ktoré obsahuje 4 menšie jogurty. Keď som si tento jogurt kúpila úplne po prvýkrát asi pred mesiacom, tak som dala prednosť kokosovému jogurtu pred mandľovým a ten mi skutočne veľmi chutil. Tentokrát som si však miesto kokosového či mandľového vybrala natural, pretože ak budem chcieť, kludne si ho môžem dochutiť aj sama napríklad pomocou flavdrops. Viac sa mi páči toto balenie po štyroch menších jogurtoch, pretože je to podľa môjho názoru praktickejšie, nakoľko si môžem jogurt zobrať napríklad aj so sebou, čo sa mi môže hodiť najmä cez víkendy, keď som mimo domova. Ešte som ho síce neochutnala, lebo som si ho kúpila len dnes, ale pevne verím, že budem spokojná rovnako ako pri tom kokosovom. Jediné negatívum, ktoré zatiaľ vidím je v cene, ktorá je podľa mňa vyššia v porovnaní s ostatnými jogurtami, ak berieme do úvahy ešte aj gramáž. Zatiaľ som však nenašla žiadny iný jogurt, ktorý by mi vyhovoval viacej než práve tento od Alpra, pretože väčšina tých sójových, ryžových a mandľových sú s nejakou príchuťou (vanilka, čokoláda a pod.), čo ja osobne nemám veľmi rada. Ochutnali ste už tieto jogurty? Ako ste s nimi boli 
spokojné vy? :)

... pre zvyšok článku klik na Continue ... 



Veľmi ma v obchode zaujali kakaové bôby, ktoré som už dlhšiu dobu chcela ochutnať, lebo si tú chuť neviem celkom predstaviť, ale potom som uvidela toto balenie kakaovej hmoty, ktorú som si nakoniec aj kúpila. Hlavným cieľom bolo kúpiť si niečo, nejakú čokoládu len tak na bežné jedenie, čo si zvyčajne doprajem ku káve. Keď to mám celkovo zhodnotiť, nie je to niečo, čo by ma uchvátilo tak, aby som si to kúpila opäť. Chuťovo ani presne neviem, čomu by som to mala prirovnať, pretože to nie je ani sladké, ani horké... proste sa tá chuť fakt nedá popísať. Každopádne klasická čokoláda je lepšia voľba a nabudúce si určite kúpim niektorú z mojich obľúbených, ktorými sú buď Lindt alebo Vivani, ktoré sú aj tak tie najlepšie, aké som kedy jedla :) Máte 
skúsenosti s kakaovými bôbami? Ak áno, budem rada ak mi napíšete Váš názor, či sa oplatí ich kúpiť a aké sú chuťovo :)


Určite ste si stihli všimnúť, ako veľmi obľubujem raw tyčinky Bombus. Predtým u mňa viedla príchuť kešu/kokos a tiež kakao/kakaové bôby. Potom som však ochutnala tie vynovené tyčinky Bombus Pro s kakaovými bôbami a odvtedy po inej ani nesiahnem (výnimkou je len to, ak túto náhodou nemajú). Tyčinka s marhuľovou príchuťou bola však tá, ktorú som zatiaľ ako jedinú neochutnala a tak som ju chcela vyskúšať, pretože som počula na ňu len samú
chválu. Ako sa hovorí, sto ľudí sto chutí a mne práve táto marhuľová chutí zo všetkých najmenej


Túto paradajkovú omáčku ste mali možnosť vidieť už aj v jednom z minulých receptov, kde som ju použila pri príprave cuketových lasagní. Zbadala som ju úplne náhodou v DM a podobné omáčky mám veľmi rada, pretože majú všestranné využitie. Môžete si z nich pripraviť napríklad omáčku na cestoviny, omáčku k mäsu alebo si ju len tak môžete primiešať do šalátu na spestrenie. Mňa milo prekvapila zložením, pretože neobsahuje žiaden pridaný cukor, čo je pri väčšine omáčok bežné a je to skutočne len zelenina a olivový olej. Cena je taktiež veľmi priaznivá, dokonca by som povedala, že je celkom lacná, 
pretože stála len cca. 1,80€, čo je podľa mňa úplne super :) 


Ako som si stihla všimnúť, Šmakoun je veľmi populárny a vychvaľovaný, najmä teda v ČR. U nás nebol až tak dostupný (aspoň ja som ho doposiaľ v žiadnej predajni ani supermarkete nevedela zohnať), čo sa však zmenilo, keď ho prednedávnom začali predávať v Tescu. Keď som to tam zbadala po prvýkrát tak som sa potešila, že ho konečne budem môcť ochutnať aj ja, lebo som videla tiež plno zaujímavých receptov, v ktorých bol použitý. Keďže inú príchuť ako marhuľa v tom našom Tescu ani nezoženiete, tak som vyskúšala len tento jediný druh. A moje hodnotenie? Strašne mi tento šmakoun chutí :)) Je úplne iný ako napríklad Schmaky, ktorý je takisto z vaječných bielkov, ale chuťovo úplne odlišný. Na Šmakounovi sa mi páči práve tá sladká príchuť a kúsky marhúľ v ňom :) Zatiaľ som ho konzumovala len tak samotný, lebo som nevydržala a k nemu skutočne nič iné ani nepotrebujete. Pokojne ho môžete jesť len samostatne, ale samozrejme taktiež existuje mnoho ďalších spôsobov jeho využitia. Podobne ako pri jogurtoch od Alpra, aj tu musím podotknúť, 
že cenovo je to trošku drahšie, pretože skoro 3€ za 100gr nie je práve najmenej, ale raz za čas pre spestrenie prečo nie :)


Sézam som doposiaľ nepoužívala vôbec, ale dokáže príjemne spestriť jedlá, ryžu a šaláty a tak som si kúpila tento čierny :) 
Je to klasický sezam na posypanie a tak sa k tomu nebudem zbytočne rozpisovať, myslím, že to nie je nutné, každopádne používam ho snáď úplne stále :)


Tak tento BIO strúhaný kokos si neviem vynachváliť. Tu som zbadala to, aký je rozdiel medzi klasickým kokosom zo supermarketov a tým BIO kokosom. Ten rozdiel tam je proste cítiť na chuti. Tento kokos je oproti tým bežným omnoho, omnoho šťavnatejší a zvyknem ho konzumovať dokonca aj samotný, len tak na lyžičku, pretože je skutočne chutný :) Práve takýto kokos je ideálny aj na prípravu domáceho kokosového mlieka a na pečenie. Určite 
odporúčam vyskúšať :)


Znova Bombus PRO tyčinka, ale tentokrát s príchuťou arašidového masla (ktoré všetci tak milujeme, však?). Keď som ju mala po prvýkrát, tak ma veľmi neoslovila, ale keď som šla do obchodu a oni nemali kakaovú (zostala som trošku smutná :D), tak som si kúpila opäť túto. V podstate nie je zlá, celkom mi aj chutí (na tú kakaovú však nemá) a sú tam tie arašidy skutočne cítiť. Celá tyčinka má takú orieškovú príchuť, takže za vyskúšanie určite stojí a ak máte 
radi oriešky, tak si myslím, že Vás osloví :) 


Ako posledné tu máme tofu, ktoré je pravidelnou súčasťou môjho jedálnička a kupujem si ho takmer stále. Snažím sa tie druhy striedať, ale tofu biele mi pripadá ´najpraktickejšie´, pretože má širšie využitie a môžete ho použiť nielen do slaných jedál, ale takisto aj do tých sladkých :) Ja som si v poslednej 
dobe veľmi obľúbila rozmixované tofu na sladko ako súčasť overnight oats alebo do chia puddingu. Je to veľmi dobré a trošku odlišné :)

K dnešnému, trošku neskorému príspevku je to všetko. Na záver Vám len  poprajem pekný víkend, 
aby ste si oddýchli a užili ho čo najlepšie ako to len ide :) Dobrú noc! ♥

11 komentárov:

  1. Čo sa tých jogurtov týka, raz som si kúpila sójový, nepamätám už akú značku, a skončil v koši. Keďže mne mliečne výrobky nevadia, práve naopak, mám pocit, že mi pri trávení pomáhajú, tak nemám dôvod ich nahradiť. Ale nevedela som, že Alpro robí aj kokosové a mandľové - tie určite vyskúšam. A som rada, že som si prečítala o tvojom názore na tú kakaovú hmotu, lebo som sa ju chystala si kúpiť :D Takže zostávam pri 70% a viac čoko :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To kokosove bolo fajn, mne aj tieto mensie obycajne chutia :) Ale ako som poznamenala, ta cena je trosku moc a ak ti nevadia kravske produkty tak nie je dovod si kupovat sojove, este k tomu ked je kopa tych uzasnych greckych jogurtov ;) co sa tyka tej kakaovej hmoty, pre mna to boli zvytocne vyhodene peniaze za ktore by som uz mala 2-3 cokoladky takze rozhodne chod do cokoladiek ;) ja by som este rada skusila bôby, mozno budu lepsie :)

      Odstrániť
  2. Supeeer, toho smakouna by mohli mat aj vo viacerych obchodoch - tiez to stale tvrdim :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tiez by ma to potesilo :) hlavne toho šmakouna mexico by som rada ochutnala, naň som pocula len same chvaly :)

      Odstrániť
  3. ty jo sojové jogurty mi vůbec nechutnaly, zkoušela jsem to od více značek a přijdou mi opravdu bleh :/ ale ten zbytek se mi líbí ^^

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som prave dneska ochutnala aj tento maly a mne teda chutil dokonca aj bez pridania akehosi sladidla :) takze skutocne to je o tom ze kazdemu chuti nieco ine :/

      Odstrániť
  4. Wau tie kakaové bôby vyzerajú veľmi zaujímavo ! :) a ja som mala alpro kokosový a aj mandľový a mne veľmi chutili :)

    My blog : THE COLORFUL THOUGHTS

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. to nie sú bôby, ale kakaová hmota a tiež som sa prekvapila ako to vyzerá :) Som rada, že čo sa týka jogurtov tak sa zhodneme ;)

      Odstrániť
  5. Hezky clanek Luci! :) A ta kakaova hmota vypada hodne zajimave, to si ani neumim predstavit, musim se po tom kouknout!:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Markii :)) no ona síce je zaujímavá, aj to tak zaujímavo znie, ale že by to bolo niečo, čo by som si opäť kupila za 6€, tak to asi nie.

      Odstrániť
  6. Mňa takéto potraviny veľmi fascinujú, pretože som pred pár dňami zmenila svoju stravu na aspoň trochu zdravšiu. Tvoj článok mi opäť priblížil nejaké zaujímavé produkty, ktoré určite vyskúšam :)
    Zároveň by som teba aj tvojich čitateľov chcela pozvať na giveaway, ktorá prebieha u mňa na blogu. Môžeš vyhrať hodnotný smartfón od značky Lenovo. Budem rada, ak sa zapojíš.

    OdpovedaťOdstrániť