nedeľa 3. januára 2016

recipe: homemade pumpkin spice latte


Peknú nedeľu Vám prajem! Ako víkendujete? :) Už sa nám pomerne ochladilo a už aj vonku to pripomína pravé zimné počasie. Ulice sú zasnežené a mňa to potešilo najmä na Nový rok, kedy snežilo po prvýkrát a my sme sa vybrali na prechádzku k starým rodičom popriať im všetko dobré do Nového roka. Počas týchto chladných dní trávim čas najradšej v izbe, pričom sa mi o dobrú vôňu vždy postará vonná sviečka a šupy z mandariniek či pomaranča, ktoré si dávam sušiť na radiátor. Horúce nápoje sú tým pravým, po čom s radosťou siahne počas takýchto dní asi väčšina z nás. Ja sa snažím obmedziť pitie kávy na minimum a tak si miesto nej urobím radšej čajík, či horúci nápoj. Práve o recept na jeden z mojich najobľúbenejších nápojov sa s Vami chcem dneska aj podeliť a pevne verím, že ak ho skúsite, tak Vám bude chutiť. Ja si ho pripravujem či už k raňajkám alebo kedykoľvek počas dňa, no najradšej si ho 
vychutnávam večer pred televízorom, či pred spaním. Je síce trošku netradičný, ale skutočne vynikajúci :)


Určite už asi väčšina z Vás počula o pumpkin spice latte. V zahraničí je to veľmi populárne, najmä počas zimných mesiacov a môžete si ho kúpiť napr. aj v Starbucks. My tu na SR však Starbucks nemáme a mne sa nepodarilo nájsť niečo také v žiadnej kaviarni či reštaurácii. Prvýkrát som ho pila v Pismo Beach v lete (môžete ho vidieť na fotkách nižšie), presne v posledný deň môjho pobytu :) Práve vtedy ho zaradili do ponuky v jednej kaviarni a ja som sa veľmi potešila, že som mala možnosť to ochutnať. Chuťovo bolo vynikajúce, avšak s latte to až tak veľa spoločného nemalo. To mi však vôbec nevadilo a tak či onak som si ho nevedela vynachváliť. Konzistenciou to pripomínalo skôr puding a bolo fakt sýte. Ja ako veľký milovník tekvice som sa rozhodla vyskúšať urobiť si aspoň niečo podobné doma a odvtedy si ho robím pravidelne. O tom, čo na prípravu ´pumpkin spice latte´ na môj spôsob potrebujete a ako si ho 
urobíte sa dočítate v recepte nižšie :)

Pravé Pumpkin Spice Latte ♥


Na 1 porciu nápoja budete potrebovať:
200gr surovej tekvice
250ml mandľového mlieka zn. Alpro 
trošku škorice
na osladenie: flavdrops/ďatlový sirup/med/agáve


Postup:
Celý postup je veľmi jednoduchý. Tekvicu si nakrájate na menšie kúsky a uvaríte do zmäknutia. Následne vložíte uvarenú tekvicu do mixéra, prilejete mlieko a osladíte podľa vlastnej chuti tým, čo bežne používate doma. Ja používam na osladenie ďatlový sirup a flavdrops (príchuť toffee). Pridáte trošku škorice a zmixujete. Hotovo! Nápoj nalejete do šálky, ohrejete a už si ho môžete vychutnávať. Výsledkom je krémový nápoj s penou na povrchu :) 
Môj tip: V prípade, že nemáte mandľové mlieko, môžete pokojne použiť klasické, ovsené, či kokosové mlieko. Výber je len na Vás.


Robievate si doma niečo podobné? Aké horúce nápojde preferujete počas chladných dní vy? :)
Snáď sa Vám dnešný tip páčil a prajem Vám krásny zvyšok nedele ♥

FACEBOOK / INSTAGRAM / TUMBLR / BLOGLOVIN

10 komentárov:

  1. Neni to moc kaloricke na vecer ? pred spanim ?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. kalorické? mlieko a tekvica? Podľa mňa nie, ale tak ja sa nad tým nezamýšľam tak, či to je kalorické alebo nie. Ak na to mám chuť tak si to dám. Ak nechceš, nemusíš to piť pred spaním, ale si to môžeš urobiť skôr :)

      Odstrániť
    2. Kaloricke to urcite nie je a navysse.... je to uplne jedno. Kalorie rano aj vecer su stale tie iste kalorie. A to som myslela ze tie myty o "nejedeni kalorickych veci vecer" uz vymyzli, ale tak ani nie bohuzial... Inak Luci, hned zajtra ten recept idem vyskusat, vyzera to naozaj dobre len musim zohnat tekvicu :) Naozaj zaujimava kombinacia.

      Odstrániť
    3. Som rada, že si to napísala tak jasne a pekne, lebo máš úplnú pravdu! :) Niekedy nechápem prečo ľudia miesto toho, aby si jedlo vychutnali sa zamýšľajú nad tým, aké kalorické to je alebo nie je. Potom určite daj vedieť či ti to chutilo :)

      Odstrániť
    4. Luci, tak som to vyskúšala už 2x a bolo to fakt super aj keď by ma ta kombinácia fakt nenapadla, ale ďakujem za inšpiráciu. Dneska som bola v Bille a kúpila som si rovno 4 menšie tekvice do zásoby, takže ľudia asi pozerali :D Plánujem ich všetky použiť na latte :D Tvoje recepty ma ešte nikdy nesklamali, takže som neočakávala ani nič iné :D

      Odstrániť
    5. to vážne?? :D:D:D strašne som sa zasmiala na čítaní tvojho komentáru ale v dobrom samozrejme :D veľmi si ma ním potešila :)) trošku z tekvice však určite použi aj na pečenie do rúry, pretože tá je tak strašne dobrá, že ja sa jej neviem nikdy dojesť :D Krásny deň ti prajem! :))

      Odstrániť
  2. Mňam to vyzerá úúžasne ! :) Milujem tekvicu a nikdy ma nenapadlo skúsiť si urobiť takéto "latte" :)
    my blog : THE COLORFUL THOUGHTS

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Určite vyskúšaj, snáď ti to bude chutiť :)

      Odstrániť
  3. To zní hodně zajímavě, ale věřím, že by mi to chutnalo!:)

    To pumpkin spice latté ve Starbucks a kavárnách je úplně něco jiného, vlastně jen "obyčejné" latté se sirupem v příchuti koření na dýňový koláč (a podává se to i se šlehačkou a posypkou, ale to ráda nemám)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To je so sirupom? To som nevedela. Toto čo som pila ja bolo potom úplne iné, fakt ako tekvicový puding :) Tie kávy so sirupom neobľubujem ani ja. Sú neskutočne sladké. Mala som raz myslím takú s orechovou príchuťou, ale bolo to ako keby som jedla cukor :D Nikdy viac.

      Odstrániť