nedeľa, 28. februára 2016

food diary

Krásne dobré ráno Vám prajem! ♥
Konečne sa po dlhšej odmlke opäť hlásim s novým príspevkom a som veľmi rada, že sa s Vami môžem podeliť o moju veľkú radosť z toho, že som práve včera úspešne absolvovala kurz Poradca pre výživu :) Ak by niektorých možno zaujímalo, aký bol priebeh kurzu, tak to trošku opíšem :) V prvom rade chcem povedať, že som neskutočne rada, že som vybrala práve tento inštitút, lebo to celé prebiehalo až nad moje očakávania a vo veľmi priateľskom kolektíve. Celý kurz trval od januára a prebiehal každý víkend v sobotu aj v nedeľu od skorého rána do podvečerných hodín, počas ktorých sme získali množstvo nových poznatkov. Chodilo nás tam pomerne dosť, takmer 20 ľudí a stretli sme sa tam rôzne vekové kategórie. Okrem osôb, ktoré by sa tým chceli naďalej živiť tam boli aj ľudia,  ktorí majú veľa otáznikov, čo sa týka stravovania a radi by našli odpovede na ich otázky a pomohli tak nielen sebe, ale aj svojim blízkym. Ja patrím do oboch spomínaných skupín a zistila som, kde som robila chyby a určite sa budem snažiť na nich zapracovať a nájsť to pravé, čo mi bude vyhovovať. Už aspoň viem, ktorým smerom sa uberať a uvidíme, či to bude fungovať :) Ak by ste aj vy rozmýšľali o podobnom kurze, tak Welko inštitút môžem len a len odporúčať, pretože nielenže získate odpovede na to, čo Vás zaujíma alebo trápi, ale predovšetkým máte možnosť spoznať kvalifikovanýc lektorov, čo je asi to najväčšie plus. Čo som ja obzvlášť ocenila a páčilo sa mi na kurze najviac bolo, že všetci lektori rozprávali skutočne z praxe, na základe ich skúseností, prešli si rôznymi alternatívnymi výživovými smermi, ich názory na stravu boli objektívne, informácie podložené výskumami a nepresadzovali len jeden jediný spôsob stravovania. Dávali nám možnosť, aby sme si samy vytvorili názory a našli to, čo vyhovuje nám. Mne už len zostáva dúfať, že v budúcnosť budem mocť pracovať v tejto oblasti, pretože je to niečo, čo ma veľmi baví. Mám veľkú radosť z toho, že 
som si splnila aj tento cieľ a keďže som svoj narodeninový deň strávila za knihami a učením sa na skúšku, tak ten výsledok ma potešil o to viac :) 

Prejdem však už k samotnému článku a konkrétne dneska som si pre Vás pripravila príspevok, v ktorých máte možnosť vidieť jedlá, ktoré som si pripravovala počas týždňa :) Nestíham vždy fotiť všetko, ale snažím sa aspoň tak ako mi to čas dovolí. Na týchto jedlách už môžete vidieť to, ako sa poznatky snažím uplatňovať do praxe, čo znamená pestrosť, vyváženosť a hlavne veľa veľa semienok. Snáď sa vám jedlá budú páčiť a možno tam nájdete 
niečo, čo vás inšpiruje :)


Tento úžasný a pestrofarebný obed s názvom "Quinoa bowl" som si nevedela vynachváliť. Je jednoduchý na prípravu a nezaberie ani veľa času. Ak by ste si chceli urobiť niečo podobné, tak postup je nasledovný. Tekvicu a čerstvé šampiňóny si dáte variť vo vode. V druhom hrnci uvaríte quinou (ja som použila trojfarebnú z DM). Douchutila som ju himalájskou soľou a Tamari sójovou omáčkou. Keď je tekvica so šampiňónmi uvarená, zlejete z hrnca vodu 
primiešate natrhaný čerstvý kel. Na záver prisypete quinou, premiešate a môžete podávať posypané granátovým jablkom :).


Takmer každé ráno, deň začínam s ovsenou kašou na rôzne spôsoby.


Postup na prípravu tejto makovej kaše s jablkom je nasledovný. Do hrnca si dáte variť vločky vo vode, ku ktorým primiešať rozšľahaný vaječný bielok, nastrúhané jablko a mak. V prípade potreby dolievate vodou poprípade rastlinným mliekom. To závisí od toho, či máte radi redšie alebo hustejšie kaše. 
Napokon kašu posypete lesným ovocím, chia semienkami a ja som si to poliala troškou tahini pasty.


A u ovsených kaší ešte zostaneme ....


Táto vlastne ani nie je tak celkom ovsená, ale skôr ovseno-pohánková kaša :) Do hrnca som si nasypala ovsené aj pohánkové vločky, do ktorých som počas varenia opäť primiešala vaječný bielok a nastrúhanú červenú repu. Tá kašu príjemne osladí a ak sa bojíte tejto kombinácie, vyskúšajte ju raz (za to predsa 
nič nedáte) a samy uvidíte, že vám to rozhodne zachutí :) Vrch som si ozdobila banánom a chia semienkami. 


A máme tu aj jedny slané raňajky. Konkrétne z dnešného rána, keď som zistila, že doma žiadne ovocie nemáme, 
takže príprava kaše bola viac menej neuskutočniteľná. Slané raňajky som však dávno nemala a tak mi to v konečnom dôsledku ani tak neprekážalo. 


Rýchle raňajky na dobré ráno si pripravíte veľmi jednoducho. Polenta je uvarená raz-dva a tak si ju môžete pripraviť nielen na sladko, ale taktiež aj na slano :) V kombinácii s vajíčkami je fakt vynikajúca a rozhodne to stojí za vyskúšanie. Ja som si tieto slané raňajky dolnila šampiňónmi, zeleninkou a mamininou domácou nátierkou, ktorá je straaaaaašne dobrá! To nie je typická nátierka, ale ani to neviem špecifikovať že čo :D Niečo ako keď sa jedáva hummus so 
zeleninou, tak toto je podobné :) Zamiešavam si ju aj do šalátov a po zamiešaní do polenty to bolo vynikajúce! 


Ak ste neskúšali ešte zamiešať cuketu do kaše, tak to určite niekedy skúste :) Do tejto ovsenej kaše som si primiešala nielen nastrúhanú cuketu, ale aj jabĺčko a na záver som si vrch posypala opäť jabĺčkom a škoricou. Toto sú jedny z tých najjednoduchších raňajok, u ktorých skončím vždy, keď sa mi ráno 
nechce vymýšľať. 


Jedno vynikajúce hlavné jedlo s "fašírkami" podľa receptu, ktorý nájdete v tomto príspevku.


Tieto ´fašírky´si robím niekoľkokrát do týždňa a sú vynikajúce nielen v kombinácii s prílohou, ale taktiež aj so šalátmi. Môžete si ich zobrať kludne aj so sebou do krabičkého obeda, pretože chutia výborne aj po vychladnutí. Ja som ich doplnila basmati ryžou zmiešanou s kelom a tiež s brokolicovým pyré, 
ktoré si urobíte jednoducho uvarením brokolice a jej rozmixovaním :)


A nezabúdajte si jedlá vždy posypať nejakými bylinkami ;)


Toto bol záver a tak pevne verím, že sa vám jedlá páčili :)
Prajem Vám krásny zvyšok nedeľe a prežite ju čo najlepšie ♥

9 komentárov:

  1. Super prispevok,vsetko vyzera uzasne chutne a viem co budem skusat najblizsi tyzden! 👍😁

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Milujem tieto mega rozsiahle články plné fotiek :) a gratulujem k absolvovaniu kurzu. Ja som na ich kurzy pozerala asi pred 2 rokmi, a stále dodnes som sa neodhodlala k prihláseniu. Možno raz aj k tomu príde :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. a to som sa bála, že si to nikto ani neprečíta :D Ak sa raz rozhodneš do toho ísť, tak určite neolutuješ. Či už kvôli sebe alebo aj radenia iným je to určite super :)

      Odstrániť
  3. Skvelý článeček ! Neplánuješ neco ohladom tvojho cvicenia a tak ? :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem veľmi veľmi pekne! :) Čo sa týka cvičenia, tak to asi nie, pretože necvičím už dlhodobo, myslím od novembra. Občas si zájdem zacvičiť na odreagovanie, ale to je tak všetko bohužiaľ. Pevne verím, že sa to čoskoro dá do normálu, lebo mi to veľmi chýba. Chcela by som však začať pravidelne behať, lebo by som sa rada zúčastnila na behu Wings for Life, tak aby som nabrala trošku kondičky :)

      Odstrániť
  4. Skvělá inspirace,tvá jídla vypadají jak z kuchařky Delicously Ella :) ! A gratuluju moc k absolovování kurzu :) !

    http://runeatandtravel.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ani nevieš ako si ma potešila tvojím komentárom :))) Práve prvý recept je inšpirovaný Ellou. Ona je čo sa stravovania týka (ale aj ako osoby) pre mňa akýmsi vzorom a aj budúci týždeň bude plný jedál podľa jej receptov, tak sa už teším ako opäť niečo nové vyskúšam :)

      Odstrániť
  5. tá maková kaša ma zaujala, ak máš rada makové recepty, pozri si naše video na makové lievance https://www.youtube.com/watch?v=F1LtAJWZylw

    OdpovedaťOdstrániť