štvrtok 11. februára 2016

RECEPT: lahodný & zdravý obed či večera ♥


Ahojte! Už som dlhšie nič nepridala, lebo sa mi nahromadilo plno povinností a tak nebol čas na vymýšľanie a fotenie jedál. Rada by som to však zlepšila a budem sa snažiť opäť prispievať pravidelnejšie, keďže je to záľuba, od ktorej by som nerada upustila :) Na dnes som si pre Vás pripravila tip na vynikajúce jedlo netradičnej chuti, k čomu prispelo použitie kokosového mlieka. Pri recepte som sa inšpirovala kuchyňou Elly z blogu Deliciously Ella, ktorej jedlá vyzerajú vždy úžasne a je pre mňa veľkou inšpiráciou. Nič podobné som doposiaľ neskúšala a s výsledkom som bola veľmi milo prekvapená :) Celé to začalo tým, že som maminu poprosila, aby mi kúpila kokosové mlieko. Samozrejme som myslela na ten nápoj v krabici a nie ten v konzerve. Ten totiž nevypijem, nakoľko je dosť ťažký na žalúdok (aspoň pre mňa) a používam ho len na varenie ako prísadu do jedál. Ale ona mi kúpila to kokosové mlieko v konzerve. A nie jedno, ale rovno 4. A tak som sa dívala na poličku a premýšľala, čo len budem robiť s toľkým kokosovým mliekom. Fakt som nemala predstavu, pretože aj keď ho používam do varenia, tak je to len občas. Vtedy som si spomenula, že Ella má veľmi veľa receptov, kde využíva práve takýto typ kokosového mlieka a tak som začala listovať v jej knihe. S nejakými tými obmenami som nakoniec vykúzlila úplne fantastické jedlo, o ktorom som si myslela, že mi zostane aj na ďalší deň. Ale nezostalo :D Veľmi chutilo aj sestre a tak sme ho aj hneď zjedli. Ja si toto jedlo pripravím určite opäť v piatok
večer, aby som si ho so sebou mohla vziať ako krabičkový obed cez víkend :)

pre recept kliknite na Continue



400ml kokosového mlieka v plechovke
4 veľké paradajky
3 mladé cibuľky
1 konzerva cíceru
na dochutenie: soľ, čierne korenie, kayenská paprika

250gr čerstvej brokolice
200gr čerstvých šampiňónov

Čerstvú brokolicu si rozoberiete na ružičky a dáte variť. Medzitým si do druhého hrnca nalejete kokosové mlieko a nasypete doň paradajky nakrájané na malé kocky, 1/2 plechovky cíceru a nadrobno nakrájanú mladú cibuľku. Osolíte a okoreníte podľa Vašej chuti a prisypete trošku kayenskej papriky. S tou však opatrne a stačí jej skutočne máličko, tak na špičku malej lyžičky. Varíte na miernom ohni, pokiaľ to nebude vrieť. Keď je brokolica trošku uvarená 
(nie do mäkka, tak akurát, keďže sa bude zapekať), zlejete vodu a brokolicu ukladáte do zapekacej misy spolu s čerstvými šampiňónmi.


Na brokolicu a šampiňóny vylejete zmes z hrnca a posypete druhou polovicou cíceru z konzervy. 


Takto pripravenú zapekaciu misu vložíte do rúry a pečiete pri teplote 200°C po dobu cca. 40 minút. 


Keď budete vidieť, že vrch má zlatistý nádych, zapekaciu misu vyberiete z rúry.


A môžete podávať!
Najlepšia príloha, ktorá sa k tomu hodí a celé to dopĺňa je určite ryža, ktorú k tomu odporúčam :) 


Pevne verím, že sa Vám dnešný recept páčil a rozhodne ho odporúčam vyskúšať.
Jedlo je nenáročné na ingrediencie a veľmi jednoduché na prípravu ako vlastne všetky recepty, ktoré u mňa nájdete.
Ak sa doň napokon pustíte, určite mi nezabudnite napísať, či Vám to chutilo :)

Majte sa krásne a prežite príjemný zvyšok dňa!
L.

5 komentárov:

  1. Vypadá to chutně :)*
    without-chocolate.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Vyzerá to skvelo! Asi by som to nemala pozerať o polnoci, keďže som dostala kvôli tomu veľký hlad, heh. Kika – Blog for smile

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Mňam! Tohle jídlo jsem obdivovala už na IG. Dělala jsem totiž kdysi dávno něco podobného...cizrna na kari (u mě v receptech). je to taky s kokosovým mlékem a pamatuji si, že jsem toho uvařila hrnec a celé to na posezení snědla! Nemělo to chybu, takže věřím, že tohle zapečené bude mega luxusní.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Prave som zjedla svoj zajtrajsi obed!!nevydrzala som....je to skvele!pridala som si tam trosku mrkvy,vynikajuci recept.dik

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Som strašne rada že ti to chutilo :)))

      Odstrániť