pondelok, 21. marca 2016

HIT recept


Raňajky bez teplej kaše, ktorá nám spríjemní začiatok dňa si už len ťažko dokážem predstaviť. Príprava netrvá dlho a raňajky sú v priebehu niekoľkých minút na stole. Ani dneska tomu nebolo inak a ja som si opäť pripravila úžasnú ovsenú kašu, ale tentokrát v inej kombinácii ako zvyčajne. Čo sa týka surovín, tie možnosti mám skutočne obmedzené, ale aspoň môžem docieliť to, aby to nebolo stále to isté. V tejto kaši boli však najdôležitejšie aj tak chia semienka, vďaka ktorým získala kaša presne takú konzistenciu, akú som chcela. Ja osobne ich mám veľmi rada a používam ich snáď denne. Či už ako puding (a recept na jeden fakt svelý a môj obľúbený puding pre vás určite pripravím), overnight oats alebo si nimi zvyknem posypať hlavné jedlo. Dnes som si ich pridala do raňajok a vznikla z toho úžasná pudingová ovsená kaša, ktorú neváhajte vyskúšať tiež :) Máte radi chia semienka? Ako ich 
najčastejšie používate vy? :)




Prísady na 1 porciu:
40gr jemne mletých ovsených vločiek
200ml domáceho rastlinného mlieka (ja som použila kokosové)
100gr cukety
20gr chia semienok
ovocie podľa vašej chuti na posypanie (ja som použila lesné plody)


Postup:
Chia semienka si večer namočte do vody a nechajte nabobtnaťcez noc. Vytvoria úžasnú gélovú konzistenciu a majú lepší sýtiaci efekt. Ráno si nasypete vločky do hrnca a zalejete mliekom. Varíte do zhustnutia a napokon prisypete nastrúhanú cuketu. Povaríte a ak je to príliš husté, prilievajte vodu. Napokon prilejete 1/2 hrnčeka nabobtnaných chia semienok a zamiešate. Po dovarení premiestnite do misky a vrch polejete zvyšnými chia semienkami a ovocím, 
ktoré máte radi. Ja som si to počas jedenia preliala ešte kokosovým mliekom a zamiešala :) 


Budem rada ak sa so mnou podelíte v komentároch o to, aké raňajky ste si dneska pripravili vy :)
Majte sa krásne!

4 komentáre:

  1. Ja som mala dnes ráno smoothie z manga, čučoriedok, uhorky s lanovými semiačkami a datlou. K tomu 1 waflu z kokosového mlieka a kokosovej múky. Chia semiačka mam rada a najčastejšie ich používam tak ako aj ty, bud do ovsenej kaše alebo do chia pudingu. Pekny den Luci. Lucia :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. mňáám! To znie všetko tak strašne dobre :)) Tak to si potom vykročila veľmi správne do nového týždňa ;) Krásny deň aj tebe :)

      Odstrániť
  2. Mňam, tá vyzerá úžasne ! :) Ja som dnešok začínala s kakaovou ovsenou kašou s banánom a hroznom :)

    My blog : THE COLORFUL THOUGHTS

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. fíha! tá kombinácia znie super :)

      Odstrániť