utorok 1. marca 2016

recept: kaša a lá "čokoládový puding"


Krásny večer vám prajem! V prípade, ak rozmýšľate, čo dobrého si urobiť na raňajky, možno vám uľahčím rozhodovanie a zapáči sa vám dnešný recept, ktorý som si pre vás pripravila :) Skúšala som už rôzne kaše ako napríklad klasickú ovsenú, pohánkovú, či ryžovú. Pšenovú kašu som zatiaľ ešte nemala možnosť vyskúšať, pretože vždy som radšej zvolila pohodlnosť a rýchlosť, čo je pe ovsenú kašu úplne typické. Pšeno sa varí trošku dlhšie, ale dnes som konečne urobila výnimku a pripravila si opäť niečo nové. Je veľmi fajn, keď ingrediencie obmieňate, pretože je skutočne bohatý výber aj medzi vločkami, takže skutočne nie je dôvod používať stále to isté. Je pravda, že sa predávajú aj pšenové vločky alebo pšenové instantné kaše, ale ja radšej zvolím klasické pšeno, ktoré si jednoducho uvarím na kašu :) Dneska som sa rozhodla pre kombináciu, z ktorej som bola v konečnom dôsledku priam nadšená, pretože 
uvarená kaša chutila takmer identicky ako čokoládový puding :) Určite vrelo odporúčam vyskúšať ju aj vám! Zaručene vám zachutí :)



Na 1 porciu pšenovej kaše budete potrebovať:
60gr pšena
1 vajíčko
1 veľký banán (130gr)
2čl holandského kakaa
lesné ovocie (voliteľné)
2čl chia semienok
na osladenie: med/ďatlový sirup/javorový sirup/flavdrops 
(ja používam flavdrops s príchuťou čokoláda)


Postup:
Do hrnca si nasypete pšeno, ktoré zalejete dvojnásobkom vody a varíte do zmäknutia. V prípade potreby (pokiaľ to nie je mäkké, ale voda sa už odparyla), prilievate vodu. Medzitým si v miske pomocou vidličky rozšľaháte vajíčko, ktoré prilejete k pšenu počas varenia a poriadne premiešate. V miske si roztlačíte vidličkou 1/2 banána, ktorý následne taktiež primiešate do kaše, osladíte ju podľa vaše chuti a na záver primiešate aj holandské kakao, ktoré sa postará o vynikajúcu kakaovú chuť. Keď je kaša uvarená, premiestnite si ju do misky, či väčšieho taniera, ozdobíte banánom, lesným ovocím a posypete 
chia semienkami. Dobrú chuť!


Ktorá kaša je vaša obľúbená? Z akých vločiek si varíte kašu najradšej vy? 
Každý váš komentár ma veľmi poteší a pokiaľ mi dáte tip na nejakú dobrú kombináciu, tak sa veľmi poteším :)
Pekný zvyšok večera prajem!
L.

2 komentáre:

  1. Vyzerá to úžasne! Len prosím ťa, to vajíčko, banán, med a kakao tam pridávaš ešte keď tam je voda? :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :) A áno, klasicky dáte variť pšeno do vody a keď bude už z neho hustejšia kaša, tak tam počas varenia potom primiešate roztlačený banán, med a kakao :)

      Odstrániť