nedeľa 27. marca 2016

♥ recept: veľkonočný zemiakový šalát pre histaminikov


Hneď na úvod mi dovoľte popriať vám príjemné prežitie veľkonočných sviatkov. Doprajte si trošku oddychu a prežite ich v pokoji a pohode v kruhu vašej rodiny ♥ Takéto sviatky nesú so sebou určité tradície a hoci väčšina z nich sa už nedodržiava tak ako kedysi, jedlá zostávajú viac menej nezmenené. Aspoň u nás určite :) V našej rodine je neodmysliteľnou súčasťou Veľkej noci pečená kačica a zemiakový šalát. To je tradičné jedlo, ktoré pripravujeme každoročne už niekoľko rokov a ani tohtoročné sviatky nie sú výnimkou. Ja som si tentokrát pripravila svoju verziu zemiakového šalátu, ktorý je vynikajúcou náhradou klasického majonézového šalátu a ktorý je zároveň vhodný pre histaminikov :) Je len z povolených surovín a verte mi, bol snáď ešte lepší než tradičný. Budem veľmi rada, ak ho niekedy vyskúšate, lebo som si istá, že by vám zaručene
chutil. Aké jedlá nesmú chýbať počas Veľkej noci u vás? :)



Na prípravu 2 porcií šalátu potrebujete:
1 veľký sladký zemiak (cca. 600gr)
2 vajíčka
3/4 veľkej šalátovej uhorky
400gr mrkvy
1 bezlaktózovú kyslú smotanu (napr. 150gr smotana zn. Pilos)
himalájsku soľ


Postup prípravy:
Najskôr si dáte uvariť sladký zemiak, mrkvu a aj vajíčka. Po uvarení zemiak ošúpete a nakrájate ho na malé kocky. To isté urobíte aj s mrkvou a čerstvou šalátovou uhorkou. Všetko spolu nasypete do misky a následne pridáte aj vajíčka, ktoré ´pretlačíte´ pomocou okrúhleho krájača na
zemiaky. Na záver primiešate bezlaktózovú smotanu a ochutíte soľou. Všetko spolu poriadne premiešate a šalát je hotový. 


Toto je verzia pre ľudí s histamínovou intoleranciou, ale vy ostatní si tam kludne primiešajte napríklad zavárané uhorky a červenú kápiu, ktoré šalátu dodajú lepšiu chuť :) Ja som tie suroviny mala vždy na šaláte najradšej, takže si ich tam viem dokonalo predstaviť. Okrem zemiakového šalátu som dneska robila aj apple cinnamon bread pudding, ktorý sa podaril na výbornú a preto sa v najbližších dňoch môžete tešiť aj na recept
:))) Dneska som od rána len fotila a fotila, ale čo so mnou, keď ma to tak baví :) Prajem Vám všetkým krásny zvyšok dňa ♥


Ak sa vám môj recept páči, podporte môj blog a zahlasujte zaň v súťaži BLOGER ROKA.
Hlasovať môžete kliknutím na tento odkaz  TU. 

Za každý Váš hlas som Vám nesmierne vďačná :)  

5 komentárov: