sobota, 19. marca 2016

HIT recept: zdravé tyčinky alebo základ na "pizzu"


Ahojte! Dneska som si pre vás pripravili vlastný recept, ktorý vznikol úplnou náhodou a výsledok ma milo prekvapil. Moje experimenty nie vždy dopadnú podľa mojich predstáv, ale tento sa mi podaril a tak nie je dôvod nechávať si ho pre seba :) Kľúčovou surovinou k príprave budú konopné semienka, ktorých úžasnú chuť a využitie som objavila pred pár dňami. Fakt neviem, prečo som si ich už nekúpila skôr. Pôvodne som ich kúpila s cieľom urobiť si rastlinné mlieko (čo sa aj podarilo), ale prišla som na to, že ich využitie je omnoho širšie a navyše aj výborne chutia. Určite sa na tomto blogu neobjavujú poslednýkrát, pretože sa budem snažiť ich zaradiť do jedálnička častejšie :) Konopné semienka sú plné bielkovín a zdravých tukov, takže ako spestrenie rôznych jedál a šalátov sú úplne ideálne. Ja mám veľkú radosť z toho, že sú nízkohistamínové, čo bolo vlastne hlavným dôvodom, prečo som sa rozhodla kúpiť si ich. Ako inak, keď si idem kúpiť jednu vec, nakoniec odchádzam s viacerými (možno sa v tom nájdete tiež) a tak som si kúpila lúpané 
aj nelúpané konopné semienka. A čo vy? Chutnali ste už konopné semienka? Majú miesto vo vašom jedálničku?


Ako isto viete, príprava rastlinných mliek spočíva v tom, že danú surovinu necháte namočenú (najlepšie cez noc) a následne ju v určitom množstve vody rozmixujete. Aby ste získali mlieko, musíte rozmixovanú vodu precediť cez gázu alebo sitko, pričom je jasné, že vám vznikne nejaký ´odpad´. Nebolo tomu inak ani pri konopnom mlieku, kedy mi bolo ľúto vyhodiť zvyšky konopných semienok len tak do koša. Vtedy som si spomenula na rôzne základy na ´pizzu´, ktoré určite poznáte, ako napríklad: brokolicová, karfiolová, cuketová a podobne. Tak som trošku zaexperimentovala a nakoniec som vytvorila 
niečo podobné :)



Na 1 porciu budete potrebovať:
zvyšky konopných semienok, ktoré vám zostali z prípravy mlieka
2 vajíčka
100gr hrudkovitého tvarohu
štipku prášku na pečenie
štipku soli
odporúčam pridať: roztlačený cesnak, oregano, čierne korenie


Postup prípravy:
Postup je opäť veľmi jednoduchý. Všetky ingrediencie zamiešať, vylejete na papier na pečenie 
do tvaru pizze a pečiete pri teplote 200°C po dobu 10 minút (nezabudnite si to odsledovať). 


1. základ na pizzu 
V tom prípade si korpus môžete natrieť paradajkovým pretlakom, či kečupom a vrch ´pizze´ si obložíte vami preferovanou zeleninou a syrom
Takto obloženú "pizzu" vložíte ešte na pár minút do rúry a hotovo! Zdravá pizza je pripravená :)

2. tyčinky
Ak sa rozhodnete pre tyčinky podobne ako ja, ´korpus´ po vytiahnutí z rúry necháte vyhladnúť a napokon ho už len nakrájate na pásiky v tvare tyčiniek. 
K tomu si môžete pokojne pripraviť jogurtový dressing, ktorý sa k tyčinkám dokonalo hodí. Zdravá maškrta dokonca aj na večer k filmu je hotová :)


Ak sa vám dnešný recept páčil a radi navštevujete môj blog, budem rada,
ak ma podporíte v súťaži BLOGER ROKA a zahlasujete za tento blog kliknutím na odkaz TU.

Na záver vám prajem krásny slnečný víkend ♥
S pozdravom,
L.

3 komentáre:

  1. Wau ! To vyzerá veľmi zaujímavo a chutne :)
    My blog : THE COLORFUL THOUGHTS

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Určite to vyskúšam, vyzerá to neskutočne lahodne :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Mmm to vyzkouším! já jím loupaná konopná semínka a mám je moc ráda! BEAUTYPUSINKA

    OdpovedaťOdstrániť