nedeľa, 3. apríla 2016



Radi si z času na čas zamaškrtíte? Čím najradšej "hrešíte"? Neviem ako u vás, ale u mňa to bývala vždy práve čokoláda, ktorú som si zvykávala dopriať pravidelne najmä ku káve :) Všetci vieme, že existujú aj tie ´zdravé´ čokoládky, ktoré vám v primeranom množstve určite neublížia. Ak si kupujete čokoládu, určite je dôležité venovať pozornosť najmä jej zloženiu, pretože skutočne dobrá čokoláda obsahuje len kakaovú sušinu, kakaové maslo a cukor (trstinový, kokosový). Čím vyšší obsah kakaa čokoláda obsahuje, tým je zdravšia a kvalitnejšia. Mojou najobľúbenejšou je určite Lindt a Vivani s obsahom kakaa od 90% a vyššie, na ktoré nedám dopustiť. Tie sú snáď najlepšie aké som kedy jedla, chuťovo absolútne perfektné. Ako je to u vás? Máte radi 
čokoládu? Ktorá je vaša naobľúbenejšia? :)



Kto sa však z času na čas rád vyhrá v kuchyni (ako napríklad ja), takúto čokoládku si veľmi jednoduchým a rýchlym spôsobom môže vyrobiť aj doma. Nemusí to byť len čistá čokoláda. Neváhajte zapojiť fantáziu a môžte ju naplniť tým, čo máte radi. Fantázii sa medze nekladú a kludne siahnite napríklad po orechových maslách, kokose, ovocí, či orieškoch. To sú jednoduché spôsoby ako si vytvoriť doma zdravé bounty, twix alebo šuhajdy z kvalitných potravín a bez pridaného cukru. Ja som dnes zvolila kokosovú náplň, ktorú som vytvorila pomocou power kokosového masla a strúhaného kokosu. Okrem klasických malých čokoládiek do formičky som urobila navyše aj čokoládky s orieškami do košíčkov, ktoré som naplnila mandľovým maslom a na záver posypala orieškami. Žiadne iné okrem vlašských orechov som doma nemala a tak som vrch ozdobila práve nimi. Avšak také mandle, či kešu by boli 
určite lepšou voľbou :) Vyzeralo to výborne, príprava trvá dokopy možno 15 minút (už aj s mrazením pri príprave) a doma to každému veľmi chutilo. 

Na čokoládovú vrstvu potrebujete:
1 šálku raw kakaového prášku (napr. značka Health Link)
1/3 šálky kokosového oleja
2PL medu alebo iného vami preferovaného sladidla (ďatlový, javorový alebo agáve sirup)

Na kokosovú vrstvu potrebujete:
40gr bio strúhaného kokosu
1-2PL medu 

na posypanie: oriešky


Poznámka č.1: Ja som použila na prípravu čokolády raw kakaovú hmotu, lebo som ju potrebovala minúť keďže kakao nemôžem a zbytočne by mi stála na poličke. V recepte uvádzam kakaový prášok, ktorý je určite lepšia voľba, pretože samotná kakaová hmota ma veľmi neoslovila a určite to bude chutiť lepšie ak do receptu dáte kakaový prášok. Ona sama o sebe má trošku čudnú chuť, ktorú ani neviem špecifikovať a bolo mi ľúto, že som si ju vtedy kúpila, pretože
miesto toho som si mohla kúpiť napríklad kakaové bôby.  

Poznámka č.2: Sladidlo pridávajte podľa vašej chuti. 
Ja som čokoládky robila pre ostatných, ktorí nie sú zvyknutí na zdravšie alternatívy a tak musím sladidla pridávať viacej. 

Čokoládu si roztopíte vo vodnom kúpeli spolu s kokosovým olejom a medom alebo iným sladidlom. Určite ju ochutnajte a podľa toho dosladzujte. Ponaučenie z mojej prípravy: keď budete mať spodnú vrstvu, odložte formu na 5 minút do mrazničky, aby vám stuhla a kokosová vrstva neprenikala do čokoládovej. Ja som bola nedočkavá a tak som kokosovú vrstvu liala hneď na čokoládovú. Medzitým ako sa vám chladí prvá vrstva v mrazničke, roztopíte si kokosové maslo podobným spôsobom vo vodnom kúpeli a k nemu primiešate strúhaný kokos a med. Táto zmes bude hustejšia vďaka kokosu a tak ju pekne veľmi ľahko navrstvíte na spodnú vrstvu čokolády. Odporúčam pracovať s bio kokosom, ktorý je chuťovo úplne perfektný,
chrumkavý a šťavnatý. Ja naň nedám dopustiť a používam ho neustále :) 



Môžete urobiť viac druhov čokoládiek a tak niektoré naplňte mandľovým maslom a celý povrch nezabudnite posypať orieškami.


Čokoládky tuhnú pomerne rýchlo a tak minimálne o hodinu na to, ako ste ich dali do mrazničky už budú stuhnuté a vy ich môžete veselo konzumovať :) Mne z toho vznikli takéto zaujímavé dvojfarebné mini čokoládky, ale ak budete postupovať podľa vyššie uvedeného postupu, tak sa vám jednotlivé vrstvy 
nebudú tak prelínať. 


Odo mňa je to na dnes všetko a tak vám prajem príjemne prežitý zvyšok nedele a 
snáď si užívate toho krásne jarné počasie aspoň menšími prechádzkami vonku. Majte sa krásne!

3 komentáre:

  1. Ahoj Lucka, síce úplne mimo témy, ale páči sa mi ten typ fontu na písmo, ktoré si použila pri úprave fotiek (mimochodom, tie sú, ako vždy, úplne dokonalé). Je niekde voľne dostupné na stiahnutie? Poznáš jeho názov? Vopred ďakujem za odpoveď, maj sa nádherne!
    Och a na záver: už som ti to chcela napísať skôr, ale veľmi mi je ľúto, čím si prechádzaš, histamínová intolerancia musí byť poriadnou komplikáciou, avšak ty si šikovná a som presvedčená, že sa vynájdeš a zvládneš to ľavou zadnou. Vidno to aj na posledných publikovaných receptoch. Budem držať palce!
    ||Jar||

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj Jarka. Ďakujem veľmi pekne za pochvalu :) Tento typ písma je platený a pokiaľ by si chcela vedieť viac tak mi napíš prosím e-mail :) Maj sa pekne!

      Odstrániť
  2. To mi mohlo byť jasné, všetky najlepšie veci nikdy nie sú zadarmo. Nevadí, tak to chodí. Ďakujem za odpoveď ;)

    OdpovedaťOdstrániť