štvrtok, 14. apríla 2016

"čo vlastne ješ, keď nič nemôžeš?"

Toto je otázka, ktorú dostávam dosť často od blízkych a ja sa vlastne ani veľmi nečudujem, keď je omnoho ľahšie vymenovať to čo jesť môžem, ako to, čo nemôžem. Ich reakcia je vždy tá istá, ale ono to v podstate ani nie je tak zlé ako to vyzerá. Jasné, stáva sa aj u mňa, že mávam aj dni (ale fakt len zriedka), keď to na mňa celé tak doľahne, ale idem aj napriek tomu ďalej s tým, že treba robiť všetko preto, aby sa to zlepšilo a ono to časom určite pôjde. Lebo musí! Dneska som mala čas pofotiť jedlá, čo som si uvarila a tak uvidíte ako vyzeral môj dnešný jedálniček :) Nie sú nejak extra špeciálne naaranžované, ale snáď nevadí. Chcem upozorniť na to, že nie je každý deň taký istý ako dnešný, pretože väčšinou tie prílohy dosť striedam. Vlastne z príloh konzumujem len 
ryžu, pšeno, quinou a ešte tekvicové cestoviny, ktoré si vždy spestrím ovocím (mangom/granátovým jablkom) a zeleninou.

Mám rada kombinácie sladko-slané, čo ste si už asi mohli všimnúť a v dnešnom obede a večeri to ostáva zachované :) Možno budete niektorí zvedaví, prečo sa mi tie suroviny neustále opakujú. Na začiatkoch HIT si treba na to jedlo dávať fakt veľký pozor a preto nie je dobré jesť denne niekoľko rôznych typov surovín a hlavne kombinácií s inými ´skupinami´ (ako to my voláme), pretože ak vám niektorá spustí reakcie, tak nebudete vedieť ktorá. Obyčajne mávam aj olovrant, ale dneska som mala tak rozbehaný deň, že som si v pohode vystačila iba s hlavnými jedlami a dokonca som mala aj neskorý obed (až o 
pol druhej), čiže energia mi určite nechýba :) 


Milujem svoje raňajky! Najmä za posledné dni, pretože predvčerom som si kúpila ryžovú krupicu (zloženie 100% ryža), ktorú som si robila aj včera aj dnes na raňajky :) Krupicu som nejedla už roky a táto je úžasná! Úplne mi pripomenula detstvo a jej príprava trvá len pár minút. Veľmi sa teším, že som ju v zdravej výžive zbadala a ešte viac, že som si ju kúpila. Bola som veľmi prekvapená, že som ju zbadala, lebo v žiadnom z bioobchodov som ju doposiaľ nevidela. Ako som si pripravila dnešné raňajky? Ryžovú krupicu som si klasickým spôsobom uvarila vo vode a vodu prilievala podľa toho ako hustú som ju chcela. Napokon som si ju posypala granátovým jablkom, rakytníkom (ktorý je známy pre vysoký obsah vitamínu C a je to prírodné 
antihistaminikum), chia a konopnými semienkami. 


Pri ryži ešte zostaneme, lebo na obed som si uvarila výbornú basmati ryžu :) K ryži som si zamiešala uvarenú brokolicu, mrkvu, 
šalát a celé som si to posypala granátovým jablkom. Vynikajúca kombinácia, ktorú určite neváhajte vyskúšať :)


A na večeru opäť ryža, ale tentokrát vo forme ryžových rezancov :) Je úžasné ako sa tento druh suroviny dá využiť v rôznych podobách. Ryžové rezance som si kúpila v Marks&Spencer a sú perfektné! Opäť som si k nim zamiešala brokolicu, šalát, granátové jablko a na záver som si to poliala dressingom z mandľového masla, ktoré si pripravíte veľmi jednoduchým spôsobom. Stačí zmiešať 1čl mandľového masla s 1čl kokosového oleja. S tým dressingom 
jedlo nemalo chybu :) 


Neviem, či sa vám tieto typy príspevkov páčia, ale budem rada, ak mi napíšete vaše názory do komentárov. 
Chápem, že možno pre niektorých z vás to asi veľmi inšpirujúce nebude, ale pevne verím, že aspoň pre ľudí s HIT áno, ktorí hľadajú nápady, 
čo nové si pripraviť :)  Krásny zvyšok večera vám prajem!

4 komentáre:

  1. Podla mna je to skvele nafocene a skvele pripravene, je to pestre a clovek ma sliny na jazyku (aspon ja histaminik). Tesim sa na dalsie recepty :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem veľmi pekne za pozitívnu reakciu :) Takáto odozva mi vždy padne veľmi dobre a vyčaruje úsmev na tvári :)

      Odstrániť
  2. Lucka krasny stylovy blog aj s ryzovou rannou kasou ktoru by som osobne bez niecoho domliecna ani nevedela zjest a to som pri dvojrocnej hit uz zvyknuta na rozne chute ci nechute)) ja by som pridala trochu trstinoveho cukru a to granatove jablko uprimne zavidim mne sa ztoleruju tak 4 zrnka a manga tak maly platok. ivana

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem veľmi pekne za pochvalu :)
      Väčšinou si varím ovsenú kašu aj krupicu v domácom kokosovom mlieku, ale bohužiaľ, nemala som doma už kokos tak som si ho nevedela urobiť :( To jediné používam na varenie a občas mandľové ale len to z DM lebo má najlepšie zloženie. Dokonca aj ryžu si v ňom varím na obed tak je úžasne krémová :)
      Ja zas naopak závidím tým, čo môžu jesť napríklad klasické jablká, či iné ovocie, lebo ja na ne možem doma akurát tak len pozerať :( Teším sa, že aspoň tieto smiem a ešte vlastne žltý melón :) Ten tolerujem veľmi dobre :)

      Odstrániť