štvrtok, 7. apríla 2016

HIT recept: jednoduchý chia pudding




Že mám chia semienka veľmi rada, ste si už asi mohli všimnúť. Primiešavam si ich do kaše, sypem si ich na hlavné jedlá alebo si z nich robím chia pudding. Ten je pomerne známy a ja ho milujem. Chia krásne nabobtnajú a vytvoria gélovú konzistenciu. Samozrejme nechutí to ako klasický puding, ale myslím si, že aj toto je skvelá alternatíva. Zvyknem si to skombinovať s ovsenými vločkami vo forme overnight oats a to najmä v tie dni, kedy ráno nestíham variť kašu alebo si ich jednoducho zoberiem so sebou v "mason jar". Práve chia pudding z dnešného receptu som si robila včera, aby som ho ráno pred odchodom mohla spapať bez toho, aby som sa ponáhlala. Na takéto rána je to ako stvorené :) Môžete pridať ovocie, oriešky, orechové maslá... všetko to, čo máte radi. Môj recept a ingrediencie, ktoré sú použité sú opäť nízkohistamínové a tak poteším aj ľudí s HIT. Máte radi chia semienka? Ako ich najčastejšie 
používate vy? :) 


200ml kokosového mlieka
2PL chia semienok
25gr ovsených vločiek
na posypanie: čučoriedky, granátové jablko, lúpané konopné semienka
Chia semienka necháme nabobtnať v kokosovom mlieku aj spolu s ovsenými vločkami minimálne po dobu troch hodín (ideálne však cez noc), aby bol pudding skutočne hustý. Vďaka ovseným vločkám to zhustn dosť, takže pokiaľ budete chcieť, neváhate priliať trošku kokosového mlieka na zriedenie. To
už záleží od vašich preferencií, ako to máte radšej :). Následne už len posypeme ovocím, konopnými semienkami a pridáme mandľové maslo.


Krásny zvyšok dňa vám prajem ♥

2 komentáre:

  1. Chia pudink mám moc ráda ,ale nikdy jsem si ho nedělala z kokosového mléka,to musím vyzkoušet :) ! Můžu se tě zeptat kde kupuješ mandlový máslo :) ?


    Míša - runeatandtravel.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Určite vyskúšaj. A najlepšie kokosové mlieko je to robené doma :) Mandľové maslo používam toto: https://powerlogy.com/obchod/mandlove-maslo-400g-crunchy/, ktoré som dostala v rámci spolupráce a po prvýkrát som mala možnosť ochutnať 100% maslo a musím povedať, že je vynikajúce :) Neviem si ho vynachváliť a cápem ho uplne všade :)

      Odstrániť