sobota, 30. apríla 2016

HIT recept: mrkvový paleo chlebík/koláčik


Krásne slnečné ráno vám prajem! Od rána nám slniečko už pekne svieti a tak pevne verím, že dobrá nálada, s ktorou som sa dneska ráno prebudila bude trvať počas celého dňa :) Ráno som zistila, že sa mi minula ryžová krupica a tak mi nezostávalo nič iné, ako si urobiť vajíčka. Keďže som sa zobudila pomerne skoro, rozhodla som sa upiecť si k vajíčkam aj ´chlebík´, aby som raňajky aspoň takýmto spôsobom trošku obohatila. Kokosová múka si v našej kuchyni našla svoje miesto a tak ju používam pomerne často. Práve túto múku som použila aj pri príprave chlebíka a keďže kvôli škole teraz nemám veľmi čas na zdĺhavejšie fotenie receptov, rozhodla som sa recept na tento chlebík pripojiť k tomuto príspevku, aby to tu počas týchto dvoch týždňov nezostalo 
bez príspevkov. Hoci som milovníkom sladkých raňajok, takéto občasné spestrenie v podobe slaných určite nie je na škodu :) 



3 vajíčka 
3 bielka 
90gr kokosovej múky
1 mrkva
1čl medu
100ml kokosového mlieka (v recepte použité kokosové mlieko z DM)
1čl BZL kypriaceho prášku do pečiva
1/2čl himalájskej soli

Môj tip: V prípade, ak by ste chceli robiť chlebík na sladko napríklad ako koláčik, môžete pridať viac medu. 
V miske si vyšľaháte vajíčka a bielka s kokosovým olejom a medom. Do tejto zmesy následne prisypete kokosovú múku, kypriaci prášok do pečiva, himalájsku soľ a všetko poriadne rozmixujete. Keď sa vám vytvorí trošku hustejšia hmota, prisypete najemno nastrúhanú mrkvu a kokosové mlieko. Všetko premiešate a premiestnite do bochníka na chlebík, ktorý si nezabudnite vymazať kokosovým olejom. Chlebík pečiete v rúre pri teplote 175°C po dobu 
približne 15 minút. Nezabudnite si to však sledovať :) 

Môj tip: Ak máte chuť na zdravý koláčik, neváhajte si ho pripraviť napríklad s tvarohovým krémom na vrchu :)


Ja mám tieto paleo chlebíky veľmi rada najmä preto, že ich môžete kombinovať so slanými raňajkami, ale taktiež ho môžete pokojne servírovať aj na sladko. Možností je skutočne veľa a môžete naplno využiť vašu fantáziu. Je nízkohistamínový, bezlepkový a taktiež aj bezlaktózový. Ak sa rozhodnete 
chlebík/koláčik upiecť, dajte mi vedieť ako sa vám podaril a či vám chutil. Majte sa krásne a prajem vám pekný víkend ♥

4 komentáre:

  1. Vypadá nádherně :) jenom bych si ho udělala více mrkvového :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som ho pôvodne dokonca chcela bez mrkvy, túto som pridala len tak, že mi to napadlo, ale určite by chutil perfektne ak by bolo použitej viacej mrkvy :)

      Odstrániť
  2. Hneď ako som ho uvidela na insta som naň dostala chuť ! :) Určite niekedy vyskúšam, vyzerá skvelo :)
    my blog : THE COLORFUL THOUGHTS

    OdpovedaťOdstrániť