utorok 3. mája 2016

recept: aj domáce müsli môže chutiť úžasne


Počas prestávok medzi učením si rada trošku oddýchnem a vtedy buď trávim čas vymýšľaním nových receptov alebo rovno niečo pečiem, či varím v kuchyni. Včera po úspešne zvládnutej skúške (už zvládnuť "iba" tie nešťastné štátnice) som mala trošku času a pustila sa do prípravy domáceho müsli. Vždy je lepšie vyrobiť si sladké tohto typu doma, pretože doň môžete pridať to, čo máte radi a tak si vytvoríte svoju vlastnú domácu zmes. Takéto domáce müsli má skutočne široké využitie a nielenže si ho môžete nasypať do jogurtu alebo mlieka, ale pokojne ho môžete využiť aj pri príprave overnight oats, či chia pudingu. Máte chuť na sladké zobkanie popri učení? Ani to nie je zlý nápad ako ho môžete využiť :) Ja som si z neho dala tiež a tak vám môžem zaručene povedať, že bolo perfektné! Chutilo dokonca karamelovo, čomu som tak trošku nerozumela, ale zjedlo sa veľmi rýchlo a chutilo nielen mne, ale aj 
ostatným :) 


Na 300gr už hotového domáceho musli:
1 šálka ovsených vločiek
1/2 šálky Morning Mix-u
100gr sušených brusníc
100gr celých mandlí
2PL medu
3 kvapky vanilkovej arómy


V miske zmiešate ovsené vločky, Morning mix, sušené brusnice a mandle. Do tejto zmesy nalejete kokosový olej, med a škoricu a poriadne všetko ešte raz premiešate. Takto vytvorenú zmes nasypete na plech vystlaný papierom na pečenie a pečiete v rúre pri telote 180°C po dobu približne 15 minút. Nezabunite si to však sledovať, pretože brusnice hnednú pomerne rýchlo. Po vybratí z rúry nechajte musli vychladnúť a môžete ochutnať :) Môj tip: Brusnice a mandle 
si môžete nakrájať na polovičky a použiť ich v takejto forme.


Ja som müsli akomponovala do prípravy takého zdravého dezertu alebo pokojne desiatej/olovrantu. 
Ako si ho pripravíte tiež? Veľmi jednoducho :)
1. vrstva: biely jogurt
2. vrstva: domáce musli
3. vrstva: biely jogurt
4. vrstva: domáce musli a ovocie podľa vašej chuti (napr. maliny)


Máte radi müsli? Dáte prednosť kupovanému alebo si ho radšej robíte samy doma?

S pozdravom,
L.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára