utorok 31. mája 2016

HIT recept: krémová šošovicovo-mrkvová polievka

Ahojte! Dnešný recept bude receptom na moju najobľúbenejšiu polievku, ktorá je hustá, krémová a navyše aj výborne zasýti. Ja si ju robievam väčšinou na večeru a keďže sa snažím pomaly zaraďovať už niektoré druhy strukovín, tak červená šošovica sa mi našťastie osvedčila. Reagujem na ňu dobre a mám z toho samozrejme obrovskú radosť, nakoľko som ju predtým zvykávala jedávať pomerne často :) Vrch polievky som si posypala nelúpanými konopnými semienkami, pretože som našla vynikajúci spôsob ich prípravy a tak ich konzumujem denne. Sú vynikajúcim zdrojom bielkovín a keď si ich opražíte na panvici na troške olivového oleja a posypete troškou himalájskej soli, môžete si ich zobkať pri učení alebo televízii a chuťovo vám budú pripomínať 
slnečnicové semienka :) 



50gr lúpanej červenej šošovice
3 väčšie mrkvy
1 strúčik cesnaku
1 mladá cibuľka
100ml kokosového mlieka
100ml vody 
štipka himalájskej soli

Na posypanie: 
1-2PL lúpaných konopných semienok
1čl extra panenského olivového oleja
štipka himaláskej soli 
Mrkvu očistíte a dáte ju variť spolu s červenou šošovicou. Po dovarení vodu scedíte a vložíte do výkonného mixéra spolu so strúčikom cesnaku a pokrájanou mladou cibuľkou. Následne prilete kokosové mlieko s vodou, troškou himaláskej soli a poriadne rozmixujete do hladka. V prípade, že sa vám zdá polievka prihustá, neváhajte priliať vodu a opäť rozmixujete do vami požadovanej konzstencie. Keď máte polievku hotovú, na panvici si rozpálite exra panenský olivový olej a prisypete konopné semienka a trošku himalájskej soli. Prikryjete pokrievkou a necháte približne jednu minútu opekať na panvici. 
Takto opražené konopné semienka na záver nasypete na polievku a môžete podávať.

3 komentáre:

  1. Mňam tá vyzerá úžasne ! Myslím, že podobné komentáre máš odo mňa pod všetkými jedlami, ale všetko vyzerá úžasne a väčšinu som aj skúšala a chutia fantasticky ! :)
    my blog : THE COLORFUL THOUGHTS

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Áno, Naďka! A ja ti za ne neskutočne ďakujem :) Vždy ma veľmi potešia a som veľmi rada, že skúšaš moje recepty :)

      Odstrániť