utorok, 14. júna 2016

aké obedy/večere si pripravujem najradšej a moje tipy pre vás


Na Instagram som dnes pridávala fotku môjho obeda, ale keďže nie všetci majú túto aplikáciu stiahnutú v mobilnom telefóne, rozhodla som sa s vami o tento dnešný obed podeliť aj tuto na blogu a zároveň vám vnuknúť menšiu inšpiráciu v podobe mojich tipov, ako si takýto obed pripravíte veľmi ľahko tiež :) Presne tieto typy obedov mám fakt najradšej. Sú pestré, sýte, na tanieri mám z každého rožku trošku a typy surovín neustále obmieňam a tak sa nikdy nestane to, že by som obedovala to isté. A to som si ešte pred pár mesiacmi (v období kedy mi bola diagnostikovaná HIT) myslela pravý opak. Je pravda, že prvý mesiac, možno dva tomu tak bolo, ale som veľmi rada, že postupne môžem zaraďovať nové potraviny a tak sa už napríklad také strukoviny u mňa na 
tanieri objavujú pomerne často a dokonca som zaradila aj môj veľmi obľúbený hummus, ktorý tolerujem veľmi dobre :) 




1. Príloha
Najradšej mám sladké zemiaky, quinou, pšeno, jasmínovú ryžu, čiernu ryžu alebo ryžové cestoviny. Tie tvoria taký môj základ a veľmi rada kombinujem quinou a sladké zemiaky v jednom jedle. To je fakt super kombinácia. Ku klasickým prílohám väčšinou pridávam aj strukoviny, z ktorých tolerujem zelený 
hrášok, červenú šošovicu a cícer, ale vy pokojne neváhajte siahnuť napríklad po takej červenej fazuli, ktorá sa do takýchto jedál priam hodí :) 

2. Zelenina
Ani na tú by sme nemali zabúdať a mala by byť súčasťou každého jedla. V tomto období sa snažím voliť skôr domáce, teda aspoň pri tých druhoch zeleniny, pri ktorých to ide. A tak jedlo vždy obohatím o domáci hlávkový šalát, či uhorky. Keďže nejedávam veľa druhov zeleniny, tak pravidelne 
kupujeme tekvicu, mrkvu a karfiol. Tekvicu mám však najradšej, lebo je sladká, môžem si z nej urobiť pyré, či si ju upiecť v rúre.

3. Nezabudnite na ´pyré´
A to je veru veľmi jednoduché. Vyberte si typ zeleniny, či strukoviny a už len pridáte kokosové mlieko, ktoré sa postará o to, aby bolo pyré krémovej konzistencie. Na záver pyré už len dochutíte štipkou soli a hotovo! Nič jednoduchšie ani nie je :). Ja som pri dnešnom obede zvolila hráškové, ale samozrejme existujú aj iné alternatívy a tak neváhate siahnuť po karfiole, brokolici, tekvici, či cíceri a uvidíte, že takéto pyré toto jedlo výrazne osvieži a 
docielite tak, že vaše jedlo nebude ´suché´. 

4. Ovocie
Kombináciu sladkého a slaného mám veľmi rada, čo je vlastne vidieť aj na mojich jedlách. 
Pri dnešnom obede som zvolila sladký žltý melón, ale veľmi rada používam aj granátové jablko, hrušku, či mango
Ovocie spestrí nielen takýto obed, ale napríklad tiež aj úplne obyčajný šalát. 


A presne takýmto spôsobom si vyčarujete takéto jednoduché jedlá plné farieb :) 


Pevne verím, že sa vám dnešný typ na prípravu chutného zdravého obeda/večere páčil a možno sa rozhodnete zaradiť do jedálnička podobné typy jedál. Majte sa krásne a prajem vám pekný zvyšok dňa! ♥

6 komentárov:

  1. Taková nádherná jídla :) Musím si udělat někdy batáty :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. tak to rozhodne! Batáty si fakt zamiluješ :)

      Odstrániť
  2. Mňam, to vyzerá úžasne ! To pyré musím vyskúšať :)
    my blog : THE COLORFUL THOUGHTS

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. určite skús, je to také spestrenie jedla :)

      Odstrániť
  3. Tvoje jídla vždycky vypadala báječně, barevně a pestře, ale přijde mi, že teď jsou ještě krásnější a pestřejší než kdy dřív :) Je skvělé, že ses s tím naučila pracovat a je vidět, že dáváš svému tělu všechno, co si zaslouží :) Občas si uvědomuji, že baštím trochu jednostranně a nejsem v kuchyni bůhvíjak kreativní, takže blogu a instagramové účty jako ten Tvůj mi hodně pomáhají v tom se inspirovat a trochu si to stravu zpestřit :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Anička veľmi pekne za tvoj komentár, vždy sa takejto odozve veľmi poteším :) Aj mne sa samozrejme stáva, že keď sa mi fakt nechce, tak si uvarím kludne len niečo fakt jednoduché a rýchle, ale ak sa dá, snažím sa mať v jedle zo všetkého niečo :)

      Odstrániť