nedeľa, 12. júna 2016

HIT recept: chia preliv na obľúbenú kašu alebo aj ako džem


Dobré ráno! ♥ Ako som už včera spomínala na FB stránke, každoročne vyrastie u starých rodičov obrovský morušovník a vždy sa veľmi teším ako si oberiem moruše a potom ich využijem určitým spôsobom aj pri varení. Ani tento rok tomu nebolo inak a veru, už je moruší plný strom :) V dnešnom rannom príspevku vám ukážem prvý recept, pri ktorom som ich využila a spestrila som si nimi dnešné nedeľné raňajky. Ani neviem, či sa to dá nazývať receptom, 
lebo je to viac než jednoduché, skôr je to taký tip ako využiť toto ovocie, pokiaľ ho máte k dispozícii :) 



Na 2 porcie (1 misku) chia prelivu
100gr čerstvých moruší
1PL chia semienok
2čl medu (alebo iného vami preferovaného sladidla)
troška vody

Postup a celková príprava je skutočne veľmi jednoduchá. Deň resp. večer predtým ako sa rozhodnete robiť chia preliv si namočte chia semienka do vody. Ja väčšinou používam 150ml pohár, do ktorého si nasypem chia semienka a pohár naplním do 3/4 vodou. Do rána krásne nabobtnajú a budú mať konzistenciu presne ako potrebujeme. Na druhý deň si roztlačíte moruše pomocou vidličky a vložíte do malého hrnca, kde ich chvíľku varíte približne s 50ml vody. Následne prilejete nabobtnané chia semienka spolu s vodou a všetko poriadne premiešate. Pridáte med a za stáleho miešania ešte chvíľku povaríte. Hotovo! 

Môj tip č. 1: Preliv ešte za horúca môžete servírovať na vašej obľúbenej kaši. 
Môj tip č. 2: Po vychladnutí môžete tento chia preliv pokojne použiť aj ako džem a natrieť si ho na palacinky, 
lievance, chlebík alebo vmiešať do jogurtu :)


Prajem vám krásne prežitý zvyšok nedele! ♥
S pozdravom,
Luci.

2 komentáre:

  1. To vyzerá tak dobre, ďakujem za tieto recepty. Tiež sa už nejakú dobu snažím pomaly zaraďovať do jedálnička zdravšie veci ale mám pred sebou ešte dlhú cestu, na ktorej konci by som sa chcela dopracovať k minimalizácii laktózy a lepku vo svojej strave a zamerať sa hlavne na prírodné zložky potravy: zelenina, ovocie, maso

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja ďakujem za pekný komentár :) Samozrejme, čím viac prírodných, rastlinných zložiek je v jedálničku tým lepšie. Na začiatku je to náročné, ale časom každý príde na to, že zdravá strava je zároveň pestrá a skutočne sa dá s tými jedlami vyhrať :) Tie zdravšie alternatívy sú skutočne chutné a navyše existuje toľko rôznych príloh (cestoviny, kuskus, quinoa, strukoviny, pšeno,...) s ktorými sa dajú vyčarovať úžasné jedlá. Budem vám držať palce, aby sa vám to podarilo a objavili ste v príprave takýchto jedál najmä radosť a záľubu :)

      Odstrániť