pondelok 6. júna 2016

nakupovanie s HIT: novinky a (ne)novinky do kuchyne XI.

Na dnes som si pre vás pripravila pokračovanie tohto obľúbeného typu príspevku, v ktorom som sa s vami zvykávali podeliť o to, čo nové pribudlo do mojej kuchyne, čo som vyskúšala a aké dojmy som z daných potravín napokon mala. Veľa som v poslednej dobe neexperimentovala, ale ak som si aj náhodou niečo nové zakúpila, hneď som to samozrejme odfotila. Možno medzi vybranými potravinami nájdete také, nad ktorými ste uvažovali a napokon 
si ich nekúpili a tak vám možno takáto moja recenzia pomôže v rozhodovaní :)


Tento nápoj som si kúpila pred niekoľkými týždňami v DM. Zaujalo ma zloženie, pričom ho netvorilo nič iné okrem kokosovej vody a šťavy z manga. Musím povedať, že ma veľmi milo prekvapila chuť tohto nápoja, pretože samotná kokosová voda ma veľmi nezaujala a tak som nevedela čo od neho očakávať. Tento nápoj bol však skutočne veľmi dobrý a prevažovala tam chuť manga a dokonca bol aj pomerne hustý a taký "krémový". Ak dostanete chuť 
na menšie osvieženie počas horúcich dní a nemáte práve nič po ruke, určite vyskúšajte a možno vám to zachutí tiež :)


Dlho som váhala, či si čiernu ryžu kúpiť alebo nie a napokon som bola veľmi rada, že som jej dala šancu. Chuťovo je skutočne vynikajúca a nie je nutné ju vôbec dochucovať akýmkoľvek korením, pretože sama o sebe má špecifickú chuť a chutí ako keby už bola niečím ochutená. Je to príjemné spestrenie vašej 
kuchyne a zároveň obmena oproti klasike. Určite ju odporúčam aspoň raz vyskúšať každému.


Agar je na rastlinnej báze a je dokonalou náhradou klasickej želatíny, čo ocenia obzvlášť vegetariáni a vegáni. 
Má celkom široké využitie, no my doma agar používame najmä na zahusťovanie krémov do dezertov a tiež nápojov. 


Lúpané konopné semienka sú niečo, na čo skutočne nedám dopustiť a kupujem si ich pravidelne akonáhle sa mi minú. Veľmi som si ich obľúbila najmä na posypanie krémových polievok alebo do šalátov, či hlavných jedál. Môžete ich pokojne chrúmať aj takto samotné, ale ja osobne ich mám najradšej, keď si ich na pár minút opražím na panvici na troške olivového oleja/kokosového oleja/masla ghee a následne posypem troškou himálajskej soli. Voňajú úplne
ako slnečnicové semienka a dokonca si ich môžete takýmto spôsobom zobkať pri učení alebo televízii :)


Chcela som vyskúšať nový typ prílohy a tak ma zaujali tieto rezance. Sú to klasické ryžové rezance, ktoré chutia perfektne so zeleninou 
a veľmi som si ich obľúbila vo forme ´Pad Thai´, kde tvoria ryžové rezance základ a toto jedlo veľmi chutí aj ostatným členom mojej rodiny :) 


Pred dvoma mesiacmi ako mi bola stanovená HIT som musela strukoviny úplne vylúčiť. Veľmi ma to mrzelo, pretože všetky strukoviny úplne milujem a jedávala som ich takmer denne. Ako sa mi stav zlepšoval a po dvoch mesiacoch môžem povedať, že zlepšenie skutočne nastalo, po troške sa snažím zaraďovať určité potraviny, ktoré sú dobre tolerované aj ostatnými ľuďmi s HIT. Takou potravinou je aj táto červená šošovica, ktorú odtolerujem úplne v pohode a som za to veľmi rada :) Varím si ju nielen ako súčasť polievok, ale taktiež aj ako hlavné jedlo spolu s kokosovým mliekom a napríklad tekvicou, ale
taktiež ju používam aj pri príprave falafelov :)


Chutnali ste už lahôdkové droždie? Ak nie, tak to určite napravte! Ten názov je možno pre niektorých trošku odradzujúci (veď čo si predstavíte pod pojmom ´droždie´, no nie?), ale verte mi, ak si ho raz kúpite, určite vám bude chutiť. Mnohí tvrdia, že chuťovo pripomína parmezán, ale mne (a hoci to bude znieť fakt zvláštne) chuťovo pripomína akési slané keksíky :D Používať ho môžete napríklad ako posyp na hlavné jedlá, polievky, do šalátov, pri 
výrobe nátierok a výborne chutí aj samotné. Chutnala som aj klasickú verziu a aj túto so sladom a mne osobne chutí tento typ omnoho viacej :)

2 komentáre:

  1. Konopná semínka mám moc ráda, ale Agar vůbec neznám. Super tipy. BEAUTYPUSINKA

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Fíha, zaujimave ingrediencie. Bio nápoj som skúšala, ale tušim v inej prichuti a chutil mi. Čo ma zaujalo velmi je to lahodkové droždie, fakt to môže byť zaujímavé dochucovadlo ako píšeš :)
    Štýl ženy

    OdpovedaťOdstrániť