nedeľa, 7. augusta 2016

HIT recept: upečte si slaný tekvicový koláč


Tradičným obdobím tekvíc, kedy jej máte doma toľko, že už pomaly neviete čo s ňou je obyčajne jeseň. My doma však máme túto zeleninu skutočne stále a teraz v lete už konečne aj domácu priamo zo záhrady :) Hlavným dôvodom je moja intolerancia, no a keďže tekvica je pri nízkohistamínovej strave povolená, spestrujem si ňou svoj jedálniček takmer denne. To, že túto zeleninu zbožňujem je už len príjemný bonus k tomu všetkému. Koniec koncov, aj na tomto blogu nájdete plno receptov s jej využitím. 

Môžete si z nej urobiť napríklad:

A tak som si dneska pre vás pripravila ďalší, trošku netradičný koláč v slanej verzii, ktorý oceníte najmä v prípade, ak vás už omrzeli sladké koláče a radi by ste skúsili upiecť niečo nové. Tento tekvicový quiche si môžete pokojne vychutnať aj ako poobedný olovrant poprípade ako súčasť vašej večere. 



základ na quiche:
3/4 šálky ovsenej múky (pomlete ovsené vločky alebo už kúpená ovsená múka)
1/2 šálky hladkej špaldovej múky
3PL kokosového oleja
3PL bezlaktózového mlieka (môžete nahradiť aj ryžovým alebo iným rastlinným mliekom)

cesto na quiche:
1 šálka tekvicového pyré
1/2 šálky nastrúhaného syra (nezrejúci balkánsky syr/mozzarella/vegánsky syr)
3 vajíčka
1/4 šálky bezlaktózového mlieka ( (môžete nahradiť aj ryžovým alebo iným rastlinným mliekom)
5PL ovsenej múky
himalájska soľ
na spestrenie: nakrájané šampiňóny, paprika, cibuľka, čierny sezam (voliteľné)
na posypanie: čierny sezam, petržlenová vňať (voliteľné)


Základ na quiche: všetky ingrediencie spolu zmixujete, aby sa vám vytvorila veľká hmota z cesta. Toto cesto utlačíte na dno tortovej formy vystlanej papierom na pečenie a pokojne dajte cesto aj po okrajoch formy a bude to tak ešte lepšie :) Takto pripravené cesto vložíte do rúry a pečiete približne 8 minút pri teplote 175°C a potom vyberiete. Môj tip: Aby ste si prácu uľahčili, použite valček na cesto, ktorým cesto na tenko povaľkáte a potom len uložíte do formy a utlačíte. Je to omnoho jednoduchšie :) 

Cesto na quiche: V miske si pomocou mixéra vyšľaháte tekvicové pyré (jednoducho si tekvicu uvaríte a roztlačíte) spolu so syrom, vajíčkami, mliekom a ovsenou múkou. Do tejto zmesi následne primiešate pokrájané šampiňóny, papriku, cibuľku a všetko spolu poriadne premiešate. Zmes ochutíte na záver himalájskou soľou, premiešate a vylejete na predpečený korpus. Vrch koláča môžete posypať čiernym sezamom. Na záver vložíte quiche do rúry a pečiete. Či je cesto upečené zistíte jednoducho pomocou špajdle, ktorú zapichnete do cesta a ak je po vytiahnutí špajdla čistá, quiche je hotový :) Po vytiahnutí z rúry nechajte quiche vychladnúť a až potom môžete krájať. Dobrú chuť!


Pevne verím, že sa vám dnešný recept páčil a určite neváhajte quiche vyskúšať. 
Zaručene vám bude chutiť :) 


Pre odoberateľov noviniek prostredníctvom e-mailu mám prekvapenie!

V priebehu niekoľkých dní obdržíte do vašej e-mailovej schránky môj recept na tieto perfektné muffiny, o ktoré sa s vami rada podelím. Ja som ich už robila x-krát a pečiem ich pravidelne, najmä keď niekam cestujem a tak mám vždy niečo po ruke, po čom siahnuť v prípade vlčieho hladu alebo chuti na sladké :)

Tí, ktorí newsletter zatiaľ neodoberáte, prihláste sa tiež a recept vás neminie :)


Na dneska je to už odo mňa všetko, prajem vám krásne prežitý zvyšok nedele! ♥

S pozdravom, 
Luci.

5 komentárov:

  1. Hmm tekvicový quiche som ešte neskúšala, ale doma mám tekvicu takže určite vyskúšam. Vyzerá super a malá zmena od sladkých koláčikov prospeje :)
    my blog: THE COLORFUL THOUGHTS

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. presne tak, bolo to super po dlhom čase niečo úplne iné :) Určite vyskúšaj :)

      Odstrániť
  2. ještě ti nikdo nenabídl vydání kuchařky? jsi úžasná :) nádhera :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Také šťastie som ešte nemala Kika :) A ďakujem krásne za pochvalu! :)

      Odstrániť