streda 21. septembra 2016

RAW Food&Life Fest 2016 | event

Ahojte! Po dlhšej odmlke sa opäť hlásim s príspevkom, ktorý pevne verím, že zaujme viacerých z vás, ktorí sú milovníkmi zdravých a kvalitných jedál. Cez víkend som mala možnosť zúčastniť sa na podujatí Raw Food & Life Fest, ktorý sa konal v Bratislave a lepšie miesto ako na streche Cetralu som si ani nedokázala predstaviť. Presne pred týždňom ako sa konal tento fest boli aj Vegánske hody, na ktorých som bola taktiež, ale bohužiaľ akcia nenaplnila moje očakávania, s ktorými som sa tam vybrala. Netvrdím, že bolo zle alebo, že sa mi tam vyslovene nepáčilo. To vôbec nie. Stánkov bolo veľmi veľa, jedlá boli perfektné, užili sme si aj tento deň fakt veľmi, ale pre mňa osobne to nemalo takú tú atmosféru a niečo mi tam proste chýbalo. Oproti tomu RAW fest, na ktorý som šla, aby som vyplnila voľný čas sa mi páčil omnoho, omnoho viacej a to aj napriek tomu, že stánkov bolo menej a celkovo to malo menšie rozmery. S Natálkou, s ktorou sme sa tam vybrali sme si tento deň skutočne užili, ochutnali viacero jedál, pobehali stánky, vypočuli prednášky a boli sme vďačné, že aj slniečko napriek rannému popŕchaniu napokon vykuklo. Ak ste nemali náhodou možnosť sa tam pozrieť tiež a zaujíma vás čo všetko tam bolo, tak som všetko podrobne nafotila a rada sa o to s vami podelím :) Fotiek je skutočne dosť a tak sa pripravte a poriadnu dávku kvalitných, vegánskych a hlavne lahodných jedál :)


Hneď ako sme vošli na strechu Centrali sme mali možnosť vypočuť si rôzne prednášky, ktoré boli odprezentované aj spolu s množstvom veľmi zaujímavých informácií. Ako sme postupovali ďalej boli tu rôzne stánky s predajcami, ktorí ponúkali ako inak aj veľmi známe RAW tyčinky, ktoré sú čím ďalej tým obľúbenejšie :) Nechýbali ochutnávky a tak mali všetci možnosť ochutnať a vybrať si tak tú svoju. 
Viac fotiek po rozkliknutí článku ...



Tieto Happy Life tyčinky som zatiaľ nikde v kamennej predajni nevidela a tak to bola novinka aj pre mňa. Čo sa týka samotných jedál, tak som si samozrejme vyberala jedlá podľa toho, čo tolerujem v rámci nízkohistamínovej stravy a určite som neplácala hore dole všetko, aby mi z toho bolo nakoniec zle. A napriek tejto mojej ´nevýhode´ som ju nepociťovala a festival si aj s týmto obmedzením užila a veru vedela som si vybrať aj "HIT friendly" jedlá :) Z týchto tyčiniek som ochutnala kokosovú, ktorá bola skutočne perfektná a hneď som poznamenala, že je iná ako tie, ktoré som mala doteraz. Keď som sa pozrela na zloženie, tak boli prisladené ryžových sirupom a celkovo aj konzistencia bola taká vláčnejšia oproti iným a vôbec neboli tvrdé. Možno niečo ako tyčinky LifeBar. Táto kokosová mi teda skutočne veľmi chutila a určite sa ju oplatí vyskúšať :) Ochutnala som ešte aj konopnú, ktorá bola taktiež super, ale keďže kokos zbožňujem, tak u mňa je jednoznačným favoritom práve tá :) 


Keďže sme boli už hladné, tak sme sa pristavili rovno pri prvom stánku, kde ponuka bola nasledovná.


Najviac sa nám zapáčili kapustové placky, ktoré sme si napokon obe aj objednali a páni, ktorí obsluhovali boli fakt šikovní a veľmi milí :) Neskôr sme si všimli, že kapustové placky mali veľký úspech, lebo ich jedol snáď každý tretí človek a keď sme sa neskôr vrátili do stánku po dezert, pán vravel, že dokonca ich predaj museli trošku pozastaviť, lebo sa im fakt rýchlo míňali :)


Doplnené boli takouto lahodnou pečenou zeleninou a keďže ja tekvicu absolútne milujem, 
lepšiu kombináciu som si ani nedokázala predstaviť :)


A finálna verzia už na tanieri! :) No nevyzerá to úžasne??? Tipujem, že tie placky boli robené zo zemiakov, pretože mi to chutilo úplne ako zemiakové placky, ale možno sa mýlim. Každopádne to jedlo bolo fakt na jednotku! 


Súčasťou tohto stánku boli aj sladké RAW dezerty od BeFresh, ktoré som zatiaľ mala možnosť obdivovať len prostredníctvom Instagramu. Tie ich torty vyzerajú skutočne profesionálne, chutne a sú tak krásne nazdobené, že toto bola dokonalá príležitosť ich aj ochutnať :) V ponuke bola kokosová RAW torta s lesným ovocím a taktiež aj čokoládová s krásnym farebným zdobením


Okrem tortičiek nechýbal ani takýto tapiokový puding, z ktorého som mala najskôr dojem, že ide o chia puding, 
nakoľko to bolo na prvý pohľad celkom podobné. 


Čo sa týka RAW tortičiek, tak ja som si vybrala tú kokosovú a Naty si zas naopak pochutnala na tej čokoládovej. 


Obe sme boli s výberom maximálne spokojné a nevedeli sme si ich jednoducho vynachváliť :)


Nechýbali okrem stánkov s jedlami ani stánky s kozmetikou :)


Na stánok RAWLICIOUS sme sa nevedeli vynadívať. 
Dievčatá mali v ponuke krásne tričká, ručne robené veľmi pekne zabalené RAW guličky a taktiež smoothies


No nevyzerajú tie tričká úžasne? ♥


Donuty od Dobrožrútov som zazrela už na Vegánskych hodoch, kde som si ich nakoniec nekúpila, čo som samozrejme potom ľutovala. O to viac som sa potešila, keď som zbadala tieto ´dobronuty´ aj na RAW feste a to som už veru nemohla odísť bez toho, aby som nejaký neochutnala. Bola som veľmi 
zvedavá z čoho sú a hlavne aké sú, pretože som počula samé pozitívne ohlasy. 


Dobronutov bolo v ponuke viacero a tak som zvolila tentokrát opäť donut s príchuťou lesného ovocia. 
Natálku zaujal tento s orieškovou polevou a vlastne bolo celkom náročné vybrať si z toho množstva príchutí. Všetky vyzerali skutočne báječne! 


Čo sa týka samotných donutov, tak fakt som až takúto dobrotu nečakala! Predčilo to moje očakávania a bola som presvedčená o tom, že ´cesto´ bude klasicky z ďatlí. Toto cesto však bolo iné. Bolo vláčne, takmer ako klasické a predpokladám, že bolo z kokosu. Zvyšok si však fakt netrúfam odhadovať, ale boli fakt vynikajúce! Určite ich vyskúšajte, keď ich niekde uvidíte a budete mať príležitosť :) 


Možno ste už o reštaurácii BEMBA počuli, pretože je pomerne známa pokiaľ ide o RAW jedlá. 
Ani tuto nechýbalo viacero druhov, či už sladkých alebo slaných :)


A čo sme ochutnali od nich my? No predsa tento RAW burger :)) A bolo fakt perfektný! 
Placka bola zo semienok, vnútri bola zeleninka s horčicovým dressingom. 


Ani tento RAW wrap nevyzeral zle :) 
Ten bol zo sušených paradajok a predpokladám, že plnka bola podobná tomu v burgeri, ktorý sme mali my :) 


Pevne verím, že podobných udalostí bude ešte omnoho viacej a že budem mať možnosť sa ich zúčastniť tiež :) 
Nevedela som sa dočkať ako sa s vami o fotky poteším a tak pevne verím, že sa ám článok páčil. 
Prajem vám aj naďalej krásny zvyšok večera! ♥

S pozdravom,
L.

8 komentárov:

  1. Ooch, ľutujem, že som o tomto podujatí nevedela, toľko skvelého a najmä zdravého jedla ♥ Už len tie raw tyčinky ma zaujali, keďže ich mám veľmi rada:) Pokiaľ sa bude konať aj budúci rok, jednoznačne sa pôjdem pozrieť:)

    Saja Frey blog

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Boží fotky! nedávno jsem dělala RAW dortík, na blogu mám receptík, kdyby ses chtěla podívat. Na takové akce chodím moc ráda a zdravou stravu určitě podporuji :) BEAUTYPUSINKA

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Luci, veľmi pekne spracovaný článok. Škoda, ze som o tejto akcii nevedela, určite by som sa išla pozrieť. Na Vegánskych hodoch som ta videla, ale neodvazila som sa ti prihovorit :) Mne sa tam celkom pacilo, ale presne ako píšeš niečo tomu chýbalo(atmosfera). Ja som bola napríklad z dobronutov veľmi sklamana. Mne prave nechutili vobec. Oni boli celé také bez chuti a teda s donutom okrem vzhladu to neozaj nemá nič spoločné. Ale zato som tam ochutnala svoj prvý raw koláč a z toho som bola nadšená, ten mi chutil veľmi.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Dakujem za pochvalu Lucka! :)
    Velmi ma mrzi, ze o Raw feste si nevedela, pretoze by si si ho urcite uzila. Ta atmosfera tam bola neskutocna ale na tom ma podla mojho nazoru velky podiel aj prostredie, lebo na streche Centralu je to uz same o sebe strasne pekne a pokojne, cize toto sa tam priam hodilo :) Si hadam prva, ktora so mnou suhlasi co sa tyka veganskych hodov, lebo zatial som videla len same pozitivne ohlasy. Mne sa pacilo tiez, ale veru nemalo to taku tu atmosferu cp som ocakavala a to som sa na ne fakt tesila.
    Ono v podstate velmi vela tych zdravych verzii klasickych 'sladkosti a zakuskov' nema vela spolocne s originalom a ja som ani necakala nic podobne klasickemu donutu. Ale bolo to zaujimave kazdopadne nebol to taky klasicky raw dezert ake som mala doposial :) Tesim sa, ze ti raw kolacik chutil :) aky si mala a z ktoreho stanku??? :) V BA v Yeme mas moznost kupit si aj tie od Befresh ktore boli na Rawfeste ak by si nahodou sla okolo tak na to mysli a urcite sa tam zastav, lebo su báječné :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. P.S. ospravdlnujem sa, ze pisem ako neandertalec bez diakritiky a ciarok, ale na mobile nenavidim pisat a snazim sa co najrychlejsie :)

      Odstrániť
    2. P.S. ospravdlnujem sa, ze pisem ako neandertalec bez diakritiky a ciarok, ale na mobile nenavidim pisat a snazim sa co najrychlejsie :)

      Odstrániť
    3. To je v pohode Luci, ja tiež na mobile neviem pisať s diakritikou :) Ani na PC sa mi veľakrát nechce :) Ja som ochutnala raw malinový koláč od "Zdravou lyžicou" a fakt bol výborný. Do Yeme sa chystám už dlho, ešte som tam nebola, tak budem myslieť na Tvoje doporučenie, dakujem :) Luci a tie dobronuty su tiež raw?

      Odstrániť
    4. ja som si vždy myslela, že sú, ale potom ked som ich ochutnala tak ma to vyviedlo z omylu, lebo zrejme nie :) Kuknem si to na internete, či sa nedopátram k niečomu o nich, lebo som to neskúmala :) Ale to "cesto" chutilo fakt ako cesto :D

      Odstrániť