nedeľa, 25. septembra 2016

recept: extra čokoládové brownies z hokkaido tekvice


Sezóna tekvíc a zároveň aj moja obľúbená časť roku je tu a tak sa to samozrejme nezaobíde ani bez receptu, kde hlavnú prísadu tvorí ako inak práve táto zelenina :) Tekvica je moja najobľúbenejšia zelenina, ktorá u nás nesmie chýbať bez ohľadu na to, či je alebo nie je práve sezóna. Jej využitie je skutočne pestré a ja ju využívam s veľkou obľubou nielen pri tvorbe a varení slaných jedál, ale taktiež aj sladkých. Jedným z takýchto receptov bude aj ten dnešný, kedy som sa rozhodla niečo upiecť veľmi spontánne a tak som použila vlastne len to, čo "kuchyňa dala". Recept je opäť veľmi jednoduchý a to nielen na množstvo surovín, ale taktiež aj na postup prípravy a tak si toto chutné brownies môžete upiecť skutočne kedykoľvek :) 

na malú zapekaciu misu budete potrebovať
600gr tekvice hokkaido
200gr ďatlí
100gr ryžovej múky
100gr ovsenej múky
4čl holandského kakaa
na osladenie: med alebo iné sladidlo podľa chuti




Tekvicu si uvaríte a následne rozmixujete spolu so zmäknutými ďatlami. Ďatle si môžete namočiť napríklad deň alebo noc vopred, ale v prípade, že sa rozhodnete robiť tento recept spontánne podobne ako som ho robila ja, stačí ak si ďatle zalejete vriacou vodou aspoň na 10 minút a zmäknú omnoho rýchlejšie. Vzniknuté cesto premiestnite do misky, kde ho vymiešate spolu s ryžovou aj ovsenou múkou a taktiež holandským kakaom. Takto pripravené cesto nalejete do zapekacej misy, ktorú som si vymazala kokosovým olejom, posypete vašimi obľúbenými orieškami a dáte piecť do vopred predhriatej rúry po dobu približne 15 minút. Určite si to však sledujte a pokiaľ nechcete, aby bolo vaše brownies veľmi suché, nenechávate ho tam zbytočne dlho. Brownies nechajte vychladnúť a potom sa môžete pustiť do krájania. Pre ešte lepšiu chuť môžete brownies poliať čokoládou a posypať napríklad jemne opraženými arašidami. 


Snáď vás tento recept zaujal a možno som vám aspoň týmto spôsobom vnukla inšpiráciu na využitie tekvice. 
Prajem vám aj naďalej krásny zvyšok večera ♥ 

5 komentárov:

  1. Pečenie s tekvicou si neviem vynachváliť, tiež som už skúšala upiecť muffiny a chystám sa aj na brownies. Síce ešte presne neviem, ako na to, v každom prípade, tvoj recept mi určite poslúži ako dobrá inšpirácia. Vypadá parádne!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Zbylo mi 500g dynoveho pyré a datle mam takze jdu na to :))

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ahojky, akurat som piekla podla tvojho receptu :) ako dlho ho nechavas v trube?
    Ja dom nechala cca. 15 min a je taky vlacny. No som na pochybach ci ho tam este nestrcit nachvilu...

    OdpovedaťOdstrániť