piatok, 21. októbra 2016

HIT recept: netradičné raňajky | sladký dezert | v hlavnej úlohe opäť tekvica


Blíži sa opäť víkend a keďže väčšina z vás ľúbi v tieto dni vypekať alebo si prichystať na jedenie niečo iné ako tradične, tak som si pre vás pripravila perfektný recept, ktorý musíte zaručene vyskúšať. Tieto skutočne jednoduché tekvicové lievance si určite zamilujete aspoň tak veľmi ako ja a nie je ideálnejšia doba na ich prípravu ako práve na raňajky, či ako sladký dezert po obede, ktorým určite potešíte nielen seba, ale zároveň aj ostatných členov vašej rodiny :) Tieto lievance vznikli úplnou náhodou experimentovaním a len z toho, čo som v danom momente našla 
v kuchyni. 

Tento recept si nevyžaduje:
žiadne špeciálne nákupy
množstvo ingrediencií
dokonca ani dlhé státie pri sporáku 

Ako ste si už pri mojich receptoch mohli zvyknúť, potrebujete skutočne len malé množstvo prísad, dobrú náladu a radosť z pečenia :)


 1 hrnček bezlepkových ovsených vločiek 
1/2 hrnčeka upečenej resp. uvarenej tekvice
3/4 hrnčeka rastlinného mlieka 
2čl extra panenského kokosového oleja
1čl BZL kypriaceho prášku do pečiva
1 vajíčko

Moje tipy:
● mlieko odporúčam použiť mandľové alebo kokosové, keďže majú hustejšiu konzistenciu ako napr. ryžové
● pre vegan verziu nahraďte vajíčko napr. nabobtnanými chia semienkami



1) Predtým než sa pustíte do prípravy lievancov si upečte alebo uvarte tekvicu, aby ste ju potom mali k dispozícii. 
Takto uvarenú/upečenú tekvicu rozmixujte spolu s 1/2 hrnčekom rastlinného mlieka v mixéri úplne do hladka. 
Ak máte radi lievance trošku sladšie, pridajte vami preferované sladidlo (med, javorový sirup, kokosový cukor). 

2) Ovsenú múku (kúpite už hotovú alebo si ovsené vločky rozmixujte v mixéri na prach) si nasypete do misky a zmiešate spolu s tekvicovým krémom. Hmota je dosť hustá a tak do misky následne prilejte zvyšné mlieko, kypriaci prášok, roztopený kokosový olej a všetko spolu premiešajte. 

3) Do vzniknutej hmoty na záver primiešajte vajíčko alebo nabobtnané chia semienka, poriadne ešte raz premiešajte a poprípade zmes ešte oslaďte. 

4) Na panvici si roztopte trošku kokosového oleja, na ktorom už robíte lievance klasickým spôsobom :) 


Moje tipy na servírovanie: 

Medzi lievance môžete naukladať vaše obľúbené ovocie a doplniť to môžete taktiež jogurtom, či tvarohom. V súčastnosti je už výber skutočne bohatý a tak v bio obchodoch a už aj supermarketoch nájdeme nielen klasické jogurty a tvarohy, ale taktiež aj tie bez laktózy, či úplne bez mlieka. Úžasným spestrením lievancov môže byť aj mandľové, či kokosové maslo, ktoré zastúpia zdravé tuky a tak vás zasýtia na dlhší čas.


Keď už máme tej tekvice tak strašne veľa, prečo neskúsiť aj niečo netradičné? :) 
Ak sa rozhodnete do lievancov pustiť, budem rada ak mi potom zanecháte správu, či komentár ako vám chutili. Rozhodne sa poteším aj fotografiám, ak by ste mi nejaké poslali, či už do mailu alebo do správy na FB. Vždy, keď vidím, že varíte a pečiete podľa mojich receptov robí 
mi to veľkú radosť :)

Odo mňa je to zatiaľ všetko, majte sa krásne!

S pozdravom,
Luci.

3 komentáre:

  1. Vypadá to tak, že sme sa zase dohodli. Ja som takisto v pondelok písala o tekvicových lievancoch http://nemehlo-v-kuchyni.blogspot.cz/2016/10/oslavujeme-skoricove-tekvicove-lievance.html
    V mojom podaní zase na úplne iný spôsob, aspoň nádherne vidno, aká variabilná a vďačná je tekvica. Dá sa na nej neskutočne vyblázniť a chutí vždy božsky.
    Samozrejme, moje fotky na tie tvoje nesiahajú ani do výšky prvého lievanca.. Krásne, ako vždy!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Určite sa hneď zastavím na tvojom blogu a idem to preskúmať :) S tým o tekvici uplne suhlasím, pre mna neexistuje lepšia zeleninka. Ja by som u dokázala jesť aj 6x denne nonstop :D
      S tými fotkami nemáš pravdu, aj tvoje sú krásne :) Ono každý má svoj "štýl" a ver mi, že aj ty časom nájdeš spôsoby, aby si s fotkami bola spokojná aj ty :) Mne tiež trvalo strašne dlho, kým sa mi začali ako tak páčiť a sú za tým aj hodiny fotenia jedného receptu, lebo veru nie sú hotové za pár minút. Nemám špičkovú techniku, iba základný objektív, tak to tiež nejde tak ľahko :) Určite sa s tým treba pohrať a možno sú to také maličkosti, ktoré by trebalo pozmeniť a bola by si s fotkami spokojná :)

      Odstrániť
    2. Ďakujem za povzbudenie, si milá a veľmi si to cením. Viem, že je to nanič výhovorka - ja by som sa aj pohrala so servírovaním, doplnkami okolo toho, svetlom a podobne.. keby bol čas. Väčšinu jedál teraz vyváram len keď prídem večer po práci a to som rada, ak ho mám hotové za 10 minút a môžem zaľahnúť do postele :D
      Preto obdivujem všetkých, ktorí aj z mála a bez ohromnej techniky vedia vykúzliť (nebojím sa ich nazvať) umelecké diela. A bez prehnanej skromnosti, patríš medzi nich a rada sa na tvoj blog vraciam. Takže ďakujem!

      Odstrániť