pondelok 24. októbra 2016

novinky aj (ne)novinky do kuchyne XII.

Nový týždeň sa nám začal a ja ho hneď privítam novým článkom, tentokrát do sekcie "Novinky a (ne)novinky do kuchyne", ktorý sa tu veru už dlhšie neobjavil. Pokúpila som si potraviny, ktoré som doposiaľ ešte nemala možnosť ochutnať a tak sa s vami veľmi rada podelím o moje dojmy 
z nich. Možno vás niektoré z nich zaujmú a vyskúšate ich tiež :) 



Bezlepkový tekvicový chlebík 
(predajňa: Paleo ako životný štýl)

V minulom článku ste sa mohli dočítať, že som navštívila Freshmarket. Vo Freshmarkete nájdete aj rôzne obchodíky so zdravou výživou a ja som v jednom z nich zbadala tento bezlepkový tekvicový chlieb. Najskôr ma zaujal svojim zložením, ktoré môžete vidieť na etikete. Zloženie je úplne super, žiadna bezlepková zmes, ktoré sa predávajú v bioobchodoch a po ktorých väčšina ľudí, ktorí nesmú jesť lepok s obľubou siahajú, pretože je oveľa jednoduchšie upiecť niečo z toho, ako použiť prirodzenejšie typy múk ako napr. tekvicovú, ľanovú, kokosovú, mandľovú a pod. To, že zloženie je tip-top vidíte aj samy, ale keby viete, aký úžasne mäkkučký a nadýchaný ten chlebík je :) Ja som ho niekoľko minút skúmala a stláčala, kým som ho napokon vložila do nákupného košíka s tým, že predsa za vyskúšanie nič nedám :) Okrem tekvicového bol na výber aj ľanový a taktiež ste si mohli vybrať, či chcete 250gr balenie alebo 400gr balenie. Ja som zvolila to menšie na skúšku, ale teraz som už na 100% presvedčená, že po ten chlebík sa budem vracať opätovne. Určite sa ho oplatí vyskúšať, skutočne ho odporúčam :) Ak by vás zaujímala aj cena, tak 
za 250gr som zaplatila 2,50€ a 400gr balenie stálo (ak si dobre spomínam) 4,50€.  


Ryžová smotana 
(obchody so zdravou výživou)

Ryžovú smotanu som kúpila z jednoduchého dôvodu a to, aby som ju zobrala domov. Ja totiž skutočne neznášam (nenávidííím!!!), že keď robí mamina nejaké jedlo, ktoré by som si rada dala aj ja, tak používa klasickú a pritom jej vysvetľujem, že ten rozdiel by ani nespoznala. Príde mi, že oni vôbec nevedia pochopiť, že aké to je nepríjemné pozerať sa na tie voňavé jedlá, ktoré by som si veľkou radosťou dala aj ja a odolať im, pričom by sa dali pokojne urobiť na taký spôsob, aby som ich mohla jesť tiež. Keďže aj ja som človek ako ktorýkoľvek iný, stáva sa, že potom si z nich predsa len dám a reakcie nenechajú na seba dlho čakať. A pritom by som sa im mohla tak jednoducho vyhnúť. Táto ryžová smotana poslúži perfektne k príprave krémových polievok, omáčok (ako napr. tá skvelá tekvicová omáčka, ktorú nájdete medzi receptami) a je to veľmi chutná 
alternatíva k tej klasickej. 


Mandľové mlieko 
(obchody so zdravou výživou)

Mandľové mlieko používam stále, pričom ho zvyknem prestriedať s kokosovým, no väčšinou je to skutočne práve mandľové, ktoré sa nachádza u mňa v chladničke. Veľmi dlho hľadám práve také, ktoré by dobre chutilo napr. v káve, ale zatiaľ bezvýsledne a tak snáď možno raz na to pravé natrafím. Obyčajne si kupujem mandľové mlieko z DM a som s ním maximálne spokojná. Chcela som vyskúšať niečo iné a tak som zbadala v obchode toto a povedala som si, prečo nie. Bohužiaľ toto mlieko mi teda vôbec nechutí, je ako voda a aj chuť má celkom čudnú a určite by som si ho znova nekúpila. Celkom ľutujem tie peniaze, ktoré som zaň dala, pretože stálo 3,80€, čo sa mi už bez tak zdalo za mlieko dosť. Nabudúce už asi experimentovať nebudem a zostanem pri klasike, ktorú mám overenú. Ak by ste však mali nejaký typ na značku alebo 
aj druh rastlinného mlieka, ktorý chutí dobre v káve, tak vám budem veľmi vďačná :) 


Cestoviny zo šošovice 
(predajne: Zdravý obchod / Bioland)

Tak tieto cestoviny ma zaujali už na prvý pohľad, keď som ich zbadala na regáli a chcela som ich veľmi vyskúšať. Je to celkom zaujímavá podoba šošovice vo forme takýchto penne a tak sa neviem dočkať, keď si ich uvarím. Toto je asi jediný produkt, ktorý som zatiaľ ešte neotestovala, ale 
určite vám dám vedieť ako chutili :) Ak ma moja pamäť neklame, tak za jedno takéto balenie zaplatíte 4,50€.


Kokosový jogurt 
(predajne: Vegana / Bioland)

Toto je ďalší z tých výrobkov, ktoré ma veľmi neoslovili. Pred časom som vyskúšala tento istý jogurt s príchuťou vanilky a ten bol skutočne vynikajúci! Tentokrát som siahla po klasike a zvolila si jogurt bez príchute, avšak už by som si ho viackrát určite nekúpila. Chutí úplne ako 
kokosové mlieko to z konzervy akurát je vo forme jogurtu a celkovo mi vôbec nesadol, takže z mojej strany je to jedno veľké sklamanie. 


Kokosové plátky 
(obchody so zdravou výživou)

Kokosové chipsy alebo inak aj kokosové plátky skutočne zbožňujem a kupujem si ich pravidelne. Je to príjemné spestrenie raňajkovej kaše či chia pudingu a neviem si ich vynachváliť. Doposiaľ som si kupovala stále len značku Country Life, ale tieto mi chutia podstatne viacej. U tých druhých sa mi viackrát stalo, že vôbec neboli čerstvé a ani nechrumkali. Tieto, ktoré som si veľmi rýchlo obľúbila sú však stále čerstvé a krásne 
chrumkavé :) Určite odporúčam vyskúšať aj vám :)


Dostali sme sa na koniec a tak pevne verím, že sa vám tento príspevok páčil a ako som už uviedla aj v texte, ak máte nejaký typ na chutné rastlinné mlieko, ktoré chutí v káve skutočne dobre, budem rada ak mi pomôžete a poradíte :) Na dnes je to odo mňa všetko, prajem vám krásny a úspešný nový týždeň, nech prebehne podľa vašich predstáv :) Prajem vám aj naďalej príjemný zvyšok dňa a určite sa ozvem čoskoro s 
nejakým chutným receptom. 

S pozdravom,
Luci. 

4 komentáre:

  1. Luci, moja mamina si pochvaľovala ryžové aj ovsené mlieko v káve. A ak sa nemýlim, nevadilo jej ani mandľové, ako však spomínaš, to tebe nesadlo. Tak skús niektoré z tých dvoch, možno sa milo prekvapíš :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem krásne za radu!! :) Ryžové som už skúšala a to je celkom fajn, len aj tak to nie je ono a káva nie je taká krémová. Ale ovsené som neskúšala, tak to skúsim tiež, to možno bude hustejšie :)

      Odstrániť
  2. Ahoj, do kávy je skvelé originál sójové mlieko do kávy od Alpra, žiadne iné rastlinné mlieko mi v káve nechutí práve tak ako toto, je takmer na nerozoznanie od klasického kravského a nemá takú tú typickú sójovú pachuť. Videla som ho ale iba v yeme vedľa freshmarketu, bohužiaľ nikde inde...

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ahoj, veľmi pekne ďakuem za radu :) Bohužiaľ a sójové produkty nesmiem konzumovať, tak ho neviem vyskúšať :(

    OdpovedaťOdstrániť