štvrtok 8. decembra 2016

HIT recept: indický dhal aj pre histaminikov


Indický šošovicový dhal patrí medzi moje obľúbené jedlá, ktoré si vždy veľmi rada pripravím pokiaľ mi to čas dovolí. Dnešný recept je prispôsobený histaminikom, ktorí tolerujú červenú šošovicu a tak si môžu pripraviť takéto lahodné a sýte jedlo. Ja osobne si najradšej tento šošovicový dhal vychutnám na obed s quinoou, basmati alebo jazmínovou ryžou a v prípade večere chutí skutočne úžasne aj s varenou či 
čerstvou zeleninou. Pokiaľ máte radi netradičné a chuťovo výrazné jedlá, určite si ho niekedy pripravte :) 


 na 2 porcie potrebujete

100gr červenej šošovice 
1 menšia cibuľa
2 strúčiky cesnaku
1 a ½ hrnčeka kokosového mlieka 
1 hrnček vody (+ na dolievanie podľa potreby)
1PL kokosového oleja
2čl kurkumy 
himalájska soľ na dochutenie
1) Šošovicu si prepláchnete a necháte namočenú najlepšie cez noc. 
2) Na panvici si roztopíte olej a orestujete na ňom na drobné kúsky nakrájanú cibuľku a cesnak. 
Následne k cibuľke prisypete špenát/rukolu (voliteľná ingrediencia pre spestrenie), posypete troškou himalájskej soli a pod pokrievkou povaríte niekoľko minút. 
3) Prepláchnutú červenú šošovicu spolu s kokosovým mliekom nalejete na panvicu, pridáte kurkumu a všetko spolu premiešate. 
4) Varíte pod pokrievkou dovtedy, kým sa vám nevyparí mlieko. 
Keď sa tak stane, prileje hrnček s vodou a opäť povaríte pokiaľ vám nezmäkne šošovica. 
5) Podľa potreby prilievate vodu po troške, nakoľko sa šošovicový dhal varí trošku dlhšie.
6) Keď je dhal hotový, môžete servírovať buď samostatne alebo s ryžou, quinoou alebo zeleninovým šalátom.


Dobrú chuť! ♥

4 komentáre:

  1. v recepte sa žltý hrach nespomína a bode3 píšete, že žltý hrach prilejete do panvice a čo s namočenou šošovicou alebo je to omyl?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem za upozornenie, už som to opravila :) Pôvodne som mala v surovinách ako inú alternatívu spomenutý žltý hrach, ale nebola som si istá, či to môžu histaminici, tak som to vynechala, avšak v postupe som si to neopravila. Každopádne už to je napravené. Pekný večer prajem :)

      Odstrániť
  2. Dobrý večer, v postupe máte že prisypemek cibulke špenát ale medzi ingredienciami nie je. Koľko ho treba ?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. DObrý deň :) Je to voliteľná ingrediencia len pre spestrenie, ja ho pridávam len keď varím pre ostatných, lebo mamina ho miluje, takže podľa chuti. Ja si radšej zamiešavam takto do pokrmov počas varenia rukolu :) Samozrejme môžete kludne vynechať a nemusí to tam byť vôbec.

      Odstrániť