pondelok 5. decembra 2016

HIT recept: tip na ľahký obed, či večeru

Ahojte! Tak po dlhšom čase sa konečne hlásim a veľmi ma mrzí, že už nemám na blog toľko času ako kedysi. Respektíve času aj mám celkom dosť, ale odkedy bývam v Bratislave, nemám také možnosti čo sa týka varenia a pečenia ako doma. Doma mám aj všetky svoje pomôcky na fotenie a tak dokážem momentálne prispieť len takýmito obyčajnými fotografiami, ale pevne verím, že poslúžia aspoň ako dobrá inšpirácia ako si pripraviť niečo skutočne chutné :) V dnešnom príspevku sa s vami podelím o obed, ktorý som si dneska pripravila s úmyslom, aby bol ľahký a dobre stráviteľný, nakoľko o dve hodinky po obede som išla cvičiť. Nie je nič horšie ako keď idete cvičiť s plným žalúdkom, aspoň pre mňa určite nie. 
Po tomto obede som sa ničoho takého báť nemusela a cvičenie som si ako inak maximálne užila :) 



 na prípravu hustej a krémovej tekvicovej omáčky
1/2 hokkaido tekvice
150ml hustého kokosového mlieka (18-20% tuku)
1 červená cibuľa
hrsť rukole (môžete použiť aj baby špenát)
1čl kurkumy
1čl extra panenského kokosového oleja
himalájska soľ podľa chuti
voda na dolievanie

zvyšok pokrmu
1 sladký zemiak
zelenina podľa vášho výberu
hummus
rukola
biely sezam na posypanie

Predtým než sa pustíte do varenia tekvicovej omáčky, rozdelte si sladký zemiak na polovicu a dajte ho variť do zmäknutia spolu so zeleninkou. 

Tekvicová omáčka: Na panvici si roztopíte kokosový olej a jemne na ňom opražíte na drobno nakrájanú cibuľku. Tekvicu si nakrájate na malé kocky, dáte na panvicu a zalejete kokosovým mliekom. Dolejete vodu, panvicu prikryjete pokrievkou a varíte pokiaľ tekvica nezmäkne. Keď je tekvica uvarená, roztlačíte ju na panvici pomocou vidličky a vznikne vám tak hustá omáčka. Do omáčky primiešate rukolu, kurkumu, osolíte podľa 
chuti a poriadne premiešate. Ak chcete mať omáčku redšiu, tak len dolejte vodu a trošku povarte. 

Sladký zemiak premiestnite na tanier, posypte uvarenou zeleninkou, tekvicovou omáčkou, rukolou a samozrejme nezabudnite pridať hummus. 
Na záver už len posypete bielym sezamom a skvelý obed, či večeru máte hotovú :)


Každému prajem aj naďalej krásny zvyšok večera! ♥

1 komentár:

  1. Mňam, to vyzerá naozaj skvelo! :)
    Pozývam ťa na vianočnú giveaway s Notino.sk! : THE COLORFUL THOUGHTS

    OdpovedaťOdstrániť