nedeľa 15. januára 2017

HIT recept: fašírky úplne bez mäsa? Zdravo & chutne jednoducho z karfiolu




 1/2 hlávky čerstvého karfiolu strednej veľkosti
5PL ovsenej múky (ovsené vločky zomleté na múku)
1PL bezlepkovej strúhanky (iná alternatíva: kukuričná strúhanka alebo hraška na obaľovanie)
1 vajíčko
1 strúčik cesnaku (voliteľné)
himalájska soľ podľa chuti
na obaľovanie:
hraška/bezlepková strúhanka/kukuričná strúhanka

 1. Čerstvý karfiol si uvarte v hrnci do zmäknutia.
2. V miske si uvarený karfiol roztlačte pomocou vidličky na drobné kúsky, prisypte ovsenú múku, 1PL strúhanky a vajíčko. 
3. Všetko spolu poriadne premiešajte a dochuťte himalájskou soľou.
4. Zo zmesi tvarujte placky, ktoré následne "vykotúlajte"  v strúhanke alebo hraške a dotvarujte. 

Dva spôsoby pečenie fašírok:
1. v rúre
2. pečenie na kokosovom/olivovom oleji na panvici

V prípade, že si zvolíte pečenie v rúre, fašírky poukladajte na plech vystlaný papierom na pečenie a pečte dozlatista.
Ja som zvolila časovo rýchlejší spôsob prípravy a fašírky som piekla na panvici nasledovne:
Na panvici som si rozpustila 1PL kokosového oleja a poukladala fašírky.
Keď bola spodná strana upečená, fašírku som obrátila a piekla dozlatista. 


Moje tipy na servírovanie:
Fašírky môžete servírovať buď ako prílohu k zemiakom, zeleninovému šalátu alebo ich môžete jednoducho použiť ako placku do hamburgeru. 


Neváhajte si aj vy pripraviť tieto jednoduché a skutočne vynikajúce fašírky, ktoré vám v plnom rozsahu nahradia tie klasické :) Ak máte radi rozmanitosť, môžete použiť taktiež kombináciu karfiolu s brokolicou alebo inú, vašu obľúbenú zeleninku. 
Tak teda dobrú chuť! 

4 komentáre:

  1. Mnam, toto moze byt velmi chutne, este ked si to clovek ochuti roznymi koreninami.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Včera som ich robila nie z 1/2karfiolu ale rovno z dvoch. Musím povedať, že to bolo výborné☺️. Dnes idem skúšať cestoviny s tekvicovou omáčkou so sezamom. Konečne jedlo po ktorom nám s priateľom nie je zle. Ďakujeme ☺️

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Veľmi ste ma potešili Vašim komentárom :) Ďakujem veľmi pekne a som rada, že chutili.
      Pevne verím, že budú aj cestoviny s omáčkou. Ja ju milujem :) Krásny deň prajem!

      Odstrániť
  3. Mňam tak toto vyzerá úžasne! Musím vyskúšať :)

    dazzlera.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť