utorok 21. februára 2017

lifestyle | how my days look like

Ahojte! Dneska som si pre vás pripravila článok, v ktorom bude z každého rožka troška :) Ukážem vám, čo väčšinou počas dňa jedávam a akej športovej činnosti sa vo svojom voľnom čase momentálne venujem. Dlhšie premýšľam nad tým, že by som možno mohla urobiť článok aj o mojich krabičkových jedlách, ktoré si balím do práce, nakoľko bez nich sa skutočne nezaobídem. Neviem, či by bol takýto typ článkov pre vás 
osožný, poprípade ak sa nájde niečo, o čom by ste uvítali článok, neváhajte mi napísať a ja sa o to určite pokúsim :) 


Musím sa priznať, že po väčšinu dní u mňa dominujú slané raňajky. Najčastejšie dávam slaným raňajkám prednosť najmä pred odchodom do práce, pretože tento typ raňajok ma zasýti na dlhší čas, čo sa o ovsenej kaši povedať nedá. Naopak, sladké raňajkové kaše si doprajem v dňoch, kedy 
mám voľno a kedy sa väčšinou hneď po raňajkách vyberiem do mesta. 


Na prvej fotografii môžete vidieť momentálne moju úplne najobľúbenejšiu ovsenú kašu, ktorej kombinácia vám pripomenie makovú štrúdlu od vašej starej babičky :) Kaša pozostáva z ovsených vločiek uvarených vo vode alebo rastlinnom mlieku, do ktorej som si počas varenia 
primiešala mak, mrazené lesné ovocie a med. Kašu povaríte do požadovanej konzistencie a na záver už len posypete lesným ovocím. 


Táto kaša sa svojou prípravou podobá tej prvej, avšak vrch tejto ovsenej kaše zdobí plátok sladkej hrušky a preliv z lesného ovocia. 


V jednoduchosti je krása o čom svedčí táto jednoduchá kaša pozostávajúca nielen z ovsených vločiek, ale taktiež aj ryžovej krupice
ktorá dodá kašu úplne inú chuť. Na vrch už len plátky hurmikaki, troška chia semienok a sladké raňajky ako lusk sú na svete! :)

Keď už píšem o raňajkách, tak nevynechám ani tie slané. 
Moje tipy? 

Jednoznačne tieto:

♥ miešané vajíčka s vegánskymi párkami, so zeleninou a celozrnným chlebíkom
♥ vajíčková omeleta so zeleninou


♥ celozrnný chlebík s hummusom a granátovým jablkom


pre spestrenie nezabúdam posypať jedlá čerstvou petržlenovou vňaťou, či dozdobiť rukolou :)

Ako asi každý jeden z vás, aj ja si rada zájdem posedieť s kamarátmi. Keď má človek voľno, tak si neviem ani predstaviť lepšie trávenie času, než práve v dobrej spoločnosti, poprípade nejakou prechádzkou za pekného počasia. Ja som veľká kávičkárka a tak posedeniu pri dobrej káve 
nikdy neodolám :)


Naposledy sme navštívili prevádzku, v ktorej som bola po prvýkrát, avšak som na ňu počula samé pozitívne ohlasy. Reč je o Urban Space Coffee, v ktorej vás očarí nielen krásne prostredie, ale taktiež žiarovky visiace zo stropu. V tejto kaviarni som trošku zaexperimentovala a klasiku v podobe expressa, či flat white cafe som vymenila za chai latte. Tento nápoj som si teda predstavovala úplne inak a jeho úžasnou chuťou a nádhernou 
vôňou som si ho zamilovala až natoľko, že sa tam budem určite vracať opakovane :) 



Čo sa týka mojej športovej aktivity, tá sa za posledný rok neustále menila a ja stále objavujem a skúšam nové možnosti. Tí, ktorí ma sledujú už dlhšie vedia, že u mňa bol silový tréning na prvom mieste a že posilňovňa bola môj druhý domov, kde som si vždy skvelo oddýchla (áno, pri cvičení) a spoznala veľa skvelých ľudí. V čase, kedy sa začali objavovať moje zdravotné problémy, ktorým vo veľkej miere vďačím práve HIT som návštevu posilňovne obmedzila, až napokon úplne vynechala. Nebolo to z dôvodu, že by sa mi cvičiť nechcelo, ale bolo to z dôvodu, že som sa ľudí začala strániť a najradšej bola sama. Ako sa mi pomaly zdravotný stav lepšil najmä vďaka strave, ktorú som dodržiavala, postupne vymizli aj depresie, ktoré som mávala a začala sa športu opäť venovať. Odvtedy sa však toho veľa zmenilo, ja som sa presťahovala do Bratislavy a 
popri sedavom zamestnaní sa najviac snažím práve o to, aby som si našla každý deň aspoň na krátku prechádzku. 

Chôdza 
Pri tejto činnosti mi výborne slúži Fitbit, ktorý ma motivuje a vďaka ktorému si viem odsledovať počet krokov za každý deň. 
Niekedy je to viac, niekedy je to menej ako 10 tisíc krokov, ale určite viem, že predtým ako som si Fitbit kúpila, som sa hýbala omnoho menej. 

Jumping
Tým, ktorí ma sledujú na Instagrame neuniklo, že jumping som si úplne zamilovala! Je to typ cvičenia, na ktoré keď idem aj úplne unavená, tak hneď po prvej pesničke sa to zmení a som plná energie a elánu. Na tom má samozrejme veľkú zásluhu aj trénerka, ktorá jej pozitívnu náladu prenáša aj na nás a vždy zo seba vydáme to maximum :) V tomto štúdiu som už ako doma, mám svoju trampolínku (pretože vždy cvičím na tej istej už od začiatku) a určite jumping odporúčam vyskúšať aspoň raz :) Je to iné, v skutočnosti trošku náročnejšie, než sa možno na prvý pohľad zdá, 
ale je to skutočne zábavná forma cvičenia, na ktorej sa spotíte viac, než pri hodinovom silovom tréningu :)

Metafit
Posledné týždne som objavila čaro Metafitu, respektíve tabaty, kde toto skupinové cvičenie prebieha neďaleko a tak vždy, keď mám voľnú stredu alebo nedeľu večer, tak moje kroky smerujú práve na metafit. Stretneme sa tu veľká skupinka ľudí a tréningy sú zostavené skutočne tak, že sa pri nich zapotíme už po prvom kole. Veľké plus tohto tréningu je, že trénerka cviky neustále obmieňa a nestáva sa, že by sme cvičili po sebe to isté. Prízvukuje, že nie je dôležité to, aby sme si to odcvičili to najrýchlejšie, ale to, aby to bolo hlavne technicky správne. Metafit som sa rozhodla 
vyskúšať najmä preto, aby som mala menšie spestrenie vo cvičení popri jumpingu a vyskúšala tak niečo nové :)

Beh
A na záver moja najobľúbenejšia aktivita, ktorá ma sprevádza už niekoľko rokov a na ktorú nezanevriem snáď nikdy :) Áno, ide o behanie, ktoré sa snažím si maximálne vychutnať vždy, keď sa rozhodnem vybehnúť a prevetrať si hlavu. Keď som v Bratislave, väčšinou navštevujem skôr skupinové cvičenia, no keď idem na pár dní domov, to sa ani jeden deň nezaobíde bez behania a minimálne tých 8km vždy padne :) Na čo sa však veľmi teším už teraz je bežecká sezóna, ktorá sa začne už čoskoro a kedy sa budem snažiť o to, aby som bola tiež súčasťou hromadných behov, 
ktoré sú sprevádzané neuveriteľnou atmosférou.


Ako som už spomínala, krabičkové jedlá sú neoddeliteľnou súčasťou môjho každodenného života, no v dňoch kedy mám voľno sa rada s jedlom vyhrám a pripravím si niečo dobré. Prípravu jedál mi uľahčuje aj parný hrniec, ktorý je perfektný nielen na prípravu zeleninky, ale taktiež aj rôznych príloh. Ja si v ňom varím najčastejšie quinou, či cestoviny, ktoré tam len vložím, parný hrniec nastavím a medzitým si môžem odskočiť, či
už na nákupy alebo sa môžem venovať inej činnosti. 

Posledné dni sa môj obed väčšinou opakoval, pretože mi toto jedlo veľmi zachutilo a má aj dobrú sýtiacu schopnosť, čo som ocenila najmä v práci. Ide o celozrnné cestoviny, ktoré som doplnila syrovou omáčkou z cream cheese-u, kukuricou a vegánskymi párkami, čím som dosiahla, že
táto omáčka chutila takmer identicky ako omáčka carbonara :)


Na večeru si rada pripravujem niečo ľahšie a príkladom takéhoto jedla sú aj tieto burgre z červenej repy, ku ktorým som ako prílohu zvolila zeleninové pyré z karfiolu. Toto jedlo si pripravujem pomerne často, väčšinou na večeru, pretože je veľmi jednoduché na prípravu, pozostávajúce z pár ingrediencií, je ľahko stráviteľné a skutočne výborné. Tieto burgre z červenej repy môžete pokojne použiť aj ako placku do hamburgeru a ručím vám za to, že taký vegetariánsky burger vám bude určite chutiť. Recept na tieto placky si určite nenechám pre seba a tak sa oň s vami
podelím v priebehu tohto týždňa :)


Tento článok bol trošku odlišný od tých receptových, no napriek tomu verím, 
že vás článok zaujal a v prípade, že by ste mali tip na niečo iné, neváhajte mi dať vedieť :) 

Prajem vám aj naďalej krásny zvyšok dňa.

S pozdravom,
Luci.

6 komentárov:

  1. oooch, mňam! toľko jedla, to je pre mňa raj <3 xx

    Simona | l i v e i n f o x w o r l d

    OdpovedaťOdstrániť
  2. tak tie kaše vyzeraju fakt výborne. A tiež mám rada kávičku, rada si ju vychutnávam doma, či v roznych podnikoch.
    Štýl ženy

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Mňam, všetko vyzerá ako vždy naozaj skvelo :)
    my blog: THE COLORFUL THOUGHTS

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ako si prosím urobila tú syrovú omáčku ? Len si do špagiet zamiešala cream cheese, kukuricu a párky?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Na panvici som si opražila cibuľku a šampiňóny, pridala som 100gr (1/2 balenia) cream cheese, nechala roztopiť a potom som tam zamiešala uvarené cestoviny. Ak je cream cheese príliš hustý, môžeš pridať trošku vody/mandľového mlieka, aby sa omáčka rozriedila :) A samozrejme dosoliť himalájskou soľou :)

      Odstrániť