štvrtok, 16. februára 2017

recept: chrumkavé celozrnné taštičky na sladko

Týmto receptom som sa inšpirovala na tomto blogu, ktorý keď som prvýkrát uvidela, vedela som, že ho proste musím vyskúšať. 
Je to veľmi jednoduchý recept s prísadami, ktoré máte bežne doma a tak si môžete takéto sladké taštičky upiecť kedykoľvek len chcete. 
Doma zožali veľký úspech a tak recept tej šikovnej slečny posúvam ďalej :)




Tieto celozrnné taštičky sú skvelé v tom, že si ich môžete pripraviť nielen na sladko, ale taktiež aj na slano a naplniť ich môžete čímkoľvek, čo máte radi, poprípade ich nechať pokojne aj prázdne. Ja som tentokrát zvolila sladkú verziu, pričom som polovicu taštičiek naplnila domácim džemom a pre druhú polovicu som zvolila náplň v podobe cream cheese-u. Keďže som ich robila po prvýkrát, robila som menšie kúsky a tak mi vyšlo z cesta okolo 20 menších kúskov, čo mne aj celkom vyhovuje, pretože tak môžem pár kúskov posunúť aj ostatným členom v rodine a takouto
drobnosťou ich potešiť :)

80gr pšeničnej celozrnnej múky
70gr ovsenej múky
100gr bezlaktózového/kokosového jogurtu
40gr extra panenského kokosového oleja
2 lyžice vody

náplň: ľubovoľná
Ja som použila cream cheese a domáci džem od babičky :)
1) Všetky ingrediencie zmiešate v miske a vypracujete hladké cesto.
2) Ak sa cesto príliš lepí, prisypte viacej múky.
3) Cesto si vyvaľkáte na pomúčenej doske a pomocou formičiek vykrajujete tvary.
Ja som zvolila okrúhlu formičku, na ktorej stred som naniesla vrstvu cream cheese-u/džemu a preložila na polovicu.
4) Pomocou vidličky som kraje utlačila a takýmto spôsobom som postupovala aj s ostatnými.
5) Taštičky poukladáte na plech vystlaný papierom na pečenie a pečiete pri teplote 180° do zlatista.
Nezabudnite si ich sledovať, nakoľko každá rúra pečie inak :)


Taštičky chutia výborne nielen plnené, ale dokonca aj "suché" bez náplne.
Ja som ich na záver posypala (alebo skôr len tak "postrašila") klasickým práškovým cukrom,
lebo som nemala doma po ruke nič iné, čo by ich trošku prikrášlilo na fotkách. Snáď mi to odpustíte :))
Pre návštevu alebo len tak na posedenie sú úplne ideálne :) Čo poviete?

1 komentár:

  1. Tie vyzeraju užasne. Už viem, čo urobim cez vikend, mám tam totiž ešte celozrnnu muku otvorenu a treba mi ju spotrebovat. Mnam :)
    Štýl ženy

    OdpovedaťOdstrániť