sobota, 18. marca 2017

novinky aj (ne)novinky do kuchyne XIII.

Aké nové produkty pribudli v poslednej dobe do mojej domácnosti? 
Dozviete sa v tomto príspevku, v ktorom som zhrnula moje dojmy z nich a taktiež som vám vypísala miesta, 
kde som si produkty zakúpila spolu s cenou, za akú ich dostanete kúpiť :) 




Ovsená vláknina
Príspevok začnem hneď s prvou novinkou, ktorá si v mojom jedálničku našla svoje miesto veľmi rýchlo a ktorú si pravidelne chodím kupovať. Donedávna som nedala dopustiť na ryžovú vlákninu, tú som však veľmi rýchlo zamenila za ovsenú, ktorú si neviem vynachváliť! Ryžová vláknina 
je chuťovo úplne iná, taká sladšia, no táto ovsená vláknina má neutrálnu chuť. 

Ako ju najčastejšie používam? 
Táto vláknina má schopnosť zahusťovania a tak si ju rada prisypávam do jogurtu, overnight oats alebo do cesta na palacinky, 
kde ňou sčasti nahrádzam múku. Má skutočne pestré využitie a vďaka jej neutrálnej chuti ju môžete použiť ako do sladkej, tak i do slanej kuchyne. 

Kde ju dostanete kúpiť? 
Astevia- OC Central v Bratislave

Cena produktu: 
3,75€ 

Celozrnné špagety zo semoliny
Radi by ste vyskúšali nejaké nové cestoviny? Tieto špagety môžem len a len odporúčať. Chuťovo sú absolútne perfetné a navyše po uvarení naberú celkom na objeme a tak nehrozí, že by ste sa po ich konzumácii cítili hladný. Ja ich najradšej konzumujem so syrovou omáčkou z cream cheese-u, 
či si ich veľmi rada pripravím aj na sladko s makom.

Kde ich dostanete kúpiť?
Bio&Vegan v Bratislave

Cena produktu:
1,80€ - 2€


Tekutý vanilkový bourbon
Tento produkt bol pre mňa obrovským sklamaním. Kúpila som si ho v domnení, že pár kvapiek bude stačiť na to, aby som si jedlá dosladila bez použitia medu, či javorového sirupu a jedlá tak získali nielen sladkú, ale aj vanilkovú príchuť. Bohužiaľ, vôbec tomu tak nebolo a na to, aby ste dostatočne osladili napr. jogurt by ste tam museli naliať minimálne 1/2 fľaštičky. Keby som vedela skôr, aký sladiaci (alebo skôr nesladiaci) 
účinok má tento extrakt, určite by som si ho nekúpila, keďže cenovo nie je práve najlacnejší. Za mňa tento produkt určite nie !

Kde ho dostanete kúpiť?
Marks&Spencer

Cena produktu:
8€ - 8.50€

Konopná vláknina 

Tento druh vlákniny som si kúpila úplnou náhodou a chuťovo je identická s pomletým konopným semienkom. 
Na spestrenie slaných jedál je úplne ideálna, pričom si ňou môžete posypať napr. šalát alebo ju zakomponovať do prípravy omelety :)  

Kde ju dostanete kúpiť?
Astévia v OC Central v Bratislave / Bio & Vegan v Bratislave

Cena produktu:
cca. 4,10€


Proteínová tyčinka zn. Pulsin
Viete, ktorá tyčinka je v súčastnosti mojím absolútnym favoritom? Presne táto!!! 
Je skutočne perfektná, V podstate je to úplne ako stuhnuté mandľové a kešu maslo
takže mne chuťovo úplne pripomína tyčinky typu snickers, akurát táto neni obalená v čokoláde :) 

Kde ju dostanete kúpiť? 
Vegana v Bratislave

Cena produktu:
1,79€


Sezamové chipsy
Túto slanú pochúťku si nekupujem síce často (keďže hneď to celé pojem :D), no tieto hrachové chipsy skutočne zbožňujem a občas, keď mám na ne chuť si ich doprajem. Sú bez lepku, bez mlieka, sú vhodné pre vegánov a môžete si ich dopriať miesto chipsov, výborne chutia aj s hummusom, či na drobno nasekané v zeleninovom šaláte, kde vám nahradia napríklad krutóny :) Môžete si vybrať z viacerých príchutí, z ktorých som ja vyskúšala už snáď skoro všetky. V bio obchodoch môžete nájsť napríklad sezamové, repové, konopné, chia chipsy, či dokonca 
aj s príchuťou chilli a mnoho iných. 

Kde ich dostanete kúpiť?
Bioland v Bratislave

Cena produktu:
1,70€



Zelený čaj 
V poslednom čase sa snažím o to, aby som znížila dennú dávku kávy a nahradila ju zeleným čajíkom. Bežne si kupujem zelený čaj od firmy Sonnetor "Energia je všade", čo je vlastne sypaný čaj akurát je už naporciovaný v sáčkoch a s týmto som maximálne spokojná. Naposledy ho však bohužiaľ nemali a tak som si kúpila tento čajík. Je to 100% zelený čaj a taktiež voči nemu nemám žiadne výhrady. A ako bonus má aj krásny obal.

Kde ho dostanete kúpiť?
Marks&Spencer

Cena produktu:
2€ - 2,50€


Kukuričná strúhanka
Kukuričnú strúhanku som si kúpila najmä z dôvodu, že si občas robievam zeleninové fašírky
a tak sa táto strúhanka perfektne hodí na ich obaľovanie.

Kde ju dostanete kúpiť?
Bioland v Bratislave

Cena produktu:
1€ - 1,50€


Tapióková múka
Táto múka je asi to najlepšie, čo som si mohla kúpiť! :) Neviem si ju vynachváliť a palacinky z tejto múky sú tie najlepšie aké som kedy jedla ♥ Snáď vám ich čoskoro nafotím a pridám recept, lebo nepochybujem o tom, že si ich užaj zamilujete. Ja si ich robím niekoľkokrát do týždňa, väčšinou vo voľné dni alebo v dni, kedy idem do práce neskôr. Okrem palacinkového cesta používam túto múku občas na zahusťovanie omáčok, pretože z nej stačí troška a omáčku vám to perfektne zahustí. Veľkým plusom je, že táto múka má neutrálnu chuť a cenovo patrí do tej 
nižšej kategórie.

Kde ju dostanete kúpiť?
Bioland v Bratislave

Cena produktu: 
1,50€ - 1,80€


Týmto produktom by som dnešný príspevok aj ukončila a snáď ste objavili v ňom niečo nové, čo sa rozhodnete vyskúšať, poprípade ste našli môj názor na produkty, nad ktorými ste doposiaľ váhali a tak som vám rozhodovanie uľahčila :) Prajem vám aj naďalej krásny a ničím nerušený víkend!

S pozdravom,
Luci.

2 komentáre:

  1. Ahoj,k tomu vanilkovému extraktu => ten sa používa do pečenia a neslúži na sladenie, má dodať len vanilkovú chuť, alebo zvýrazniť chuť čokolády. Skús si pridať malú lyžičku do nejakého krému, cesta alebo trocha do ovsenej kaše :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ďakujem za spätnú väzbu :) Extrakt som si pridávala do ovsenej kaše a aj do cesta na palacinky, ale bohužiaľ, vôbec mi ju neosladilo. Ešte mi však 1/2 fľaštičky zostala, tak dám tomu šancu a použijem ju do cesta pri pečení :)
      Krásny deň prajem!

      Odstrániť