nedeľa, 16. apríla 2017

víkendový sladký recept: potešte vašich hostí týmto lahodným kávovým krémom ♥ bez lepku & bez mlieka

Patríte medzi ľudí, ktorí si bez kávy nevedia predstaviť deň? V tom prípade vitajte v klube, pretože ja som na tom podobne a chuť kávy absolútne milujem :) Prechádzku v meste si bez kávy so sebou ani neviem predstaviť a posedenia s priateľmi sa taktiež nezaobíde bez šálky kvalitného espressa. Rada si pochutnám nielen na káve ako takej, ale z času na čas sa rozhodnem zakomponovať ju aj do receptov, čoho dôkazom je napríklad toto perfektné smoothie, ktoré vás nabije dávkou energie, či ovsené kaše, ktorým dodá úplne iný rozmer.  Dnešným sladkým receptom som sa inšpirovala v časopise Báječná žena a poupravila som ho do bezmliečnej a o niečo zdravšej verzie. Ak ani vy z času na čas nepohrdnete sladkým, spríjemnite si posedenie s vašou rodinou, či priateľmi práve týmto kávovým krémom, ktorý chuťovo aj konzistenciou pripomína 
puding a je vhodný aj pre ľudí s alergiou na lepok, mlieko a taktiež pre histaminikov. 



na 3 porcie 
2 hrnčeky mandľového/ryžového mlieka
75gr kokosového cukru
3PL hotového espressa (ja som použila kávu značky Popradské)
3 žĺtky
2PL kukuričného škrobu (iná alternatíva: tapiókový škrob)
na ozdobenie: kokosová šľahačka/ryžová šľahačka/orechové maslo/zrnká kávy/čerstvá mäta

poznámka: 1 hrnček = 250 ml


1) Do hrnca si nasypete 30gr kokosového cukru, ktorý zalejete troškou vody (cca. 30ml) a skaramelizujete. 
2) Do tohto hrnca následne nalejete 1 hrnček mandľového, či ryžového mlieka, pripravené espresso a poriadne premiešate,
až pokiaľ sa vám kokosový cukor úplne nerozpustí. 
3) Mlieko necháte vychladnúť a medzitým pokračujeme ďalej.
4) V menšom hrnci si vymiešate metličkami žĺtky spolu so zvyškom kokosového cukru, 1 hrnčekom mlieka a kukuričným škrobom. 
5) Do tohto hrnca pomaly prilievate vychladnuté mlieko, ktoré sme si pripravili predtým a varíte až do zhustnutia. 
6) Krém by mal mať konzistenciu pudingu a až vtedy je hotový.
7) Krém nalejete do misiek a ozdobíte podľa vlastného uváženia,
napríklad kokosovou, či ryžovou šľahačkou, mandľovým alebo kešu maslom a nezabudnite na kávové zrnká, ktoré sú na chrumkanie fakt super :)) 


Ako sa vám páči tento dezert?
Neváhajte si ho pripraviť tiež a nezabudnite mi do komentára napísať, ako vám chutil :)


Prajem Vám príjemné prežitie Veľkonočnej nedele ♥


Páčia sa vám moje recepty? 


Nezabudnite podporiť môj blog vašim hlasom v súťaži Bloger Roka, ktorá trvá do konca tohto mesiaca.
Rada pre Vás pripravujem zdravé alternatívy jedál a mojím cieľom je dokázať,
že aj zdravé stravovanie je pestré, pripravené veľmi jednoducho a rýchlo :)
Zahlasovať môžete kliknutím na TENTO ODKAZ.

Za každý hlas vám srdečne ďakujem ♥

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára