utorok, 6. júna 2017

krabičkovanie | moje tipy na rýchle a zdravé jedlá so sebou

Tiež si radi pripravujete a krabičkujete jedlo do práce, či do školy?

Ak ste odpovedali áno, v tom prípade sme na tom rovnako. Bez krabičiek si svoj deň v práci neviem ani predstaviť a tak by som sa s vami 
v dnešnom článku rada podelila o zopár tipov ako si pripraviť pestré a jednoduché raňajky, obed, olovrant, či večeru.

Ide skutočne o jednoduché jedlá pripravené v priebehu niekoľkých minút a tak môžete zabudnúť na dlhé hodiny státia za sporákom :)


Obedy do práce mám rada jednoduché a rýchle a tento takým rozhodne je :)
Nie je nič jednoduchšie ako zaliať kuskus vriacou vodou, nechať prikrytý po pokrievkou zhruba 3 minúty a hotovo! Také jednoduché :) 
Kuskus som premiešala s dusenou zeleninkou a pre spestrenie som prisypala ešte aj goji, keďže kombinácie sladko-slaného mám skutočne veľmi rada. Na záver som ešte poliala jedlo troškou sezamového oleja a doplnila hummusom.

Môžete si do nej pripraviť vaše raňajky či olovrant a to napríklad aj v podobe chia pudingu. 
Ja  si ho robievam skutočne pravidelne, pretože nie je nič jednoduchšie ako vložiť všetky ingrediencie do nádobky, 
ktorú následne odložíme do chladničky a potom na druhý deň už len šupneme do kabelky :)

Ako si pripravujem chia puding ja? 
Do nádobky nalejem zhruba 200 gr rastlinného jogurtu, do ktorého nasypem 1PL chia semienok, za hrsť mrazeného ovocia 
a v prípade potreby ešte dosladím. Neváhajte priliať rastlinné mlieko, či si spestriť chia puding o orechové maslo :)


Rada skúšam nové veci a ešte radšej zaraďujem nové potraviny, aby som si jedániček trošku spestrila. Tak to bolo aj s jackfruitom v slanom náleve, ktorý som objavila vo Vegane a hneď putoval do košíka. Na internete som našla rôzne tipy ako ho využiť pri príprave jedál a dalo by sa povedať, že je to vlastne taká "náhrada" mäsa, nakoľko ho môžete pri vegánskych jedlách použiť napríklad do burgerov, urobiť si "tuniakový" šalát, či trhané "kuracie" kúsky. Jasné, že chuťovo to mäso nepripomína, ale vzhľadovo je to takmer na nerozpoznanie. Ja sama som neverila, pokiaľ som konzervu neotvorila, pretože to vyzeralo úplne identicky ako tuniak v konzerve. To, čo som si z neho pripravila ja môžete
vidieť na fotke :)


Na sezamovom oleji som si opražila mladú cibuľku, pridala zeleninku a natrhané kúsky jackfruitu.
 Všetko som spolu udusila a na záver doplnila hummusom a posypala bielym sezamom. Vhodné predovšetkým ako zdravá a ľahká večera :)


Ryžové cestoviny sú mojim favoritom, nakoľko veľmi dobre zasýtia a dajú sa rôzne kombinovať, či už na sladko alebo na slano. 
V prípade tohto obeda som zvolila cestoviny s krémovou šampiňónovou omáčkou, ktorú si pripravíte podľa tohto receptu.


Čo sa mne osobne veľmi páči je toto praktické balenie "Day up-u", ktoré len vhodíte do kabelky a máte to v prípade núdze ihneď po ruke :) Day up je kombinácia jogurtu s vločkami a ovocím, pričom nájdete skutočne rôzne varianty. Ja som to využívala ako skvelú alternatívu desiaty/olovrantu ešte v období, kedy som konzumovala mliečne produkty. V súčastnosti ich už nekonzumujem a tak možno oceníte tento tip 
aspoň vy, ktorí s nimi problémy nemáte :)


Opäť raz obed v podobe ryžových cestovín, no tentokrát som si do nich zamiešala dusenú zeleninku spolu s hummusom,
vďaka ktorému cestoviny budú úžasne krémové. Takúto kombináciu určite vyskúšajte :)


Ďalší obed? Veru áno.
Tentokrát to je quinoa s omáčkou zo sladkých zemiakov a desiata v praktickom balení od Ovka.
Výživy od Ovka sú zo 100% ovocia bez pridaného cukru.


Najobľúbenejšie raňajky na rannú smenu? Jednoznačne tieto!
Miešané vajíčka so zeleninkou a ovsenými vločkami sú jedlom, ktoré vám dodá pocit sýtosti na dlhší čas 
a navyše je to skvelá alternatíva miesto sladkých raňajok.

Ako si ich pripravíte? Na panvici si rozohrejete trošku kokosového oleja, pridáte zeleninku a chvíľku premiešate. Na panvicu vylejete vajíčka (v miske som si pomocou vidličky vyšľahala 2 vajíčka spolu so štipkou morskej soli a bylinkami) a necháte chvíľku odstáť. Na panvicu nasypete za hrsť ovsených vločiek a začnete miešať. Miešate pokiaľ sa vám nevytvoria husté hrudky, ktoré následne premiestnite do nádobky. Na záver môžete 
poliať jedlo troškou sezamového oleja pre lepšiu chuť :)

Môj tip: Toto jedlo si môžete vychutnať aj s troškou hummusu, celozrnným pečivom, či kúskom ovocia ako napr. s hruškou.


Akú ďalšiu potravinu som vyskúšala pred niekoľkými dňami? Siahla som po ďalšej strukovine a tentokrát voľba padla na čiernu šošovicu. Keďže som vegetariánka, tak strukoviny jedávam pomerne často, nakoľko sú skvelým zdrojom rastlinných bielkovín. Veľmi som sa tešila, keď mi táto čierna šošovica prešla a v kombinácii so zeleninkou chutila skvelo. Toto jedlo si môžete pripraviť ako ľahký a zdravý obed, či večeru a nezabudnite si na záver pokrm poliať ešte štipkou extra panenského olivového, tekvicového alebo sezamového oleja :) Uvidíte, že takáto 
drobnosť dodá jedlu úplne inú chuť. 

Môj tip: Pre zvýšenie množstva bielkovín v tomto jedle odporúčam pridať napríklad vajíčko uvarené natvrdo, 
ktoré sa k tomuto šalátu z čiernej šošovice perfektne hodí :)


Odo mňa je to v tomto príspevku už všetko a verím, že sa vám tieto moje tipy na prípravu jedál páčili. 
Chceli by ste vidieť takéto príspevky častejšie? 
Budem rada, ak sa so mnou podelíte o vaše názory v komentároch, ktoré si vždy rada prečítam :)

Prajem vám pekný zvyšok dňa a nezabúdajte sa občas aj zastaviť a užívať si krásu týchto všedných dní :)

S pozdravom,
Luci.

5 komentárov:

  1. Ahoj, Luci, ja som chronický krabičko-maniak a tak tento príspevok veľmi oceňujem, budem sa tešiť na ďalšie podobné!
    Všimla som si, že aj Ty si sa dostala k setu Monbento. Odkiaľ ho máš? Objednávala si z netu? Koľko Ťa vyšiel a si s ním spokojná? Daj vedieť, pretože ja stále hľadám čo najlepšiu výbavu na moje večné balenie obedov do práce, ale nie a nie nájsť tú dokonalú. Ďakujem, maj sa krásne!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. AHoj Jarka :)
      Ďakujem krásne za odozvu a budem sa snažiť fotiť krabičky častejšie.
      Čo sa týka monbento boxu, presne ako ty som strašný maniak na krabičky a mám ich doma desiatky, no chcela som niečo krajšie a praktické a dopátrala som sa k monbento boxu.
      Skutočne som veľmi dlho premýšľala, či si ho vôbec objednať, pretože to nie je lacná záležitosť, no napokon som si povedala, že si urobím radosť a predsa si ho objednám, pretože aj na fotenie je úplne super!
      Ja som si ho objednávala z bonami.sk a vyšiel ma na 30€ :/ Na to, že je to "len" nádobka na jedlo je to dosť peniažkov, ale neviem si ho vynachváliť, pretože perfektne tesní, má krásny dizajn a úplne v pohode sa mi vojde do kabelky. Je skutočne veľmi praktický :)
      Možno ti táto moja recenzia pomôže v rozhodovaní :)
      Prajem ti krásny zvyšok večera Jarka!

      Odstrániť
    2. Ahoj, Luci, ďakujem veľmi pekne za odpoveď, čakala som podobnú horibilnú sumu a preto asi zostane iba pri snívaní a túžbach. Monbento sú naozaj krásne, ale radšej investujem do iných vecí (ehm.. jedla :D) a budem Ti len tíško závidieť.
      Na inšpirácie sa teším, ja sa môžem aj rozkrájať na atómy, moje fotky nikdy nevypadajú tak úžasne. Maj sa a do krabičkovania na budúce! :D

      Odstrániť
  2. Jej, ďakujem pekne za tipy na jedlá. Ja už neviem, čo si do práce nosiť a tip na krabičky je tiež super. A jedlá vyzerajú super už na obrázku. Fotíš mobilom alebo máš na to extra foťák? Ja som zvyknutá na mobil a mám odjem, že samostatný foťák už ani nepotrebujem :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem pekne za komentár :)
      Fotky na blog fotím všetky len na zrkadlovku, jedine tie random fotky z výletov a tak sú fotené mobilom :)

      Pekný deň prajem!

      Odstrániť